דונלד טראמפ יכריז על ריצה לנשיאות ארצות הברית ב-14 בנובמבר, כך טוענים שלושה גורמים המקורבים לנשיא לשעבר, על פי דיווח שפורסם היום (שישי) באתר החדשות AXIOS.

"הדמוקרטיה נמצאת בסכנה": "קמפיין הגעוואלד" של ביידן נגד טראמפ

לדברי הגורמים, טראמפ ירצה לנצל את ניצחונותיהם הצפויים של הרפובליקאים בבחירות האמצע שיתקיימו בשבוע הבא כדי להכריז על התמודדות בבחירות לנשיאות ב-2024, ובכך להשיג יתרון על יריבים פוטנציאלים אחרים במפלגתו. עוד טענו הגורמים, כי ההודעה הרשמית של טראמפ תלווה ככל הנראה באירועים פוליטיים רבים שיימשכו מספר ימים.

יחד עם זאת, מקור אחר בסביבתו של טראמפ אמר שהוא יעדיף להמתין עם ההכרזה למועד מאוחר יותר.

הנשיא לשעבר קיים אתמול עצרת בסיוקס סיטי שבמדינת איווה, ואמר ש"כדי להפוך את המדינה שלנו למצליחה, בטוחה ומפוארת, אני כנראה אעשה את זה שוב. תתכוננו, זה כל מה שאני אומר לכם - בקרוב מאוד".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הזהיר בלילה שבין רביעי לחמישי כי "הדמוקרטיה נמצאת בסכנה בגלל שקרים ואלימות". לדבריו, "מערכת הממשל האמריקאית מאוימת". ביידן הדגיש כי האמריקאים יצאו להצביע בבחירות האמצע המכריעות ויקבעו האם הרפובליקנים או הדמוקרטים ישלטו בסנאט או בבית הנבחרים.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Leah Millis)
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Leah Millis)

רוב הסקרים צופים שהרפובליקנים ישתלטו על בית הנבחרים, כשגם הסנאט מתקרב לכך. הדמוקרטים שולטים כיום בבית הנבחרים ברוב זעום, בעוד שהסנאט מחולק באופן שווה. ביידן, שנאם בוועידה הלאומית הדמוקרטית בוושינגטון, אמר כי "כמה מועמדים רפובליקנים מסרבים לקבל את תוצאות הבחירות. אם יפסידו, הם יהוו איום על הדמוקרטיה".

הנשיא האמריקאי הוסיף כי "הכוח המניע הזה מנסה להצליח היכן שלא צלחו ב-2020, וזאת כדי לדכא את זכויות הבוחרים ולערער את שיטת הבחירות. זו הדרך לכאוס באמריקה, זה חסר תקדים, זה לא חוקי וזה לא אמריקאי". לדבריו, "טראמפ לא קיבל את תוצאות הבחירות ב-2020 ותומכיו פתחו במתקפה על הקפיטול".