תומכיו של ראש ממשלת פקיסטן לשעבר אימראן חאן, ערכו היום (שישי) הפגנות ברחבי המדינה, יום לאחר ששרד ניסיון התנקשות. במהלך ההפגנות, כבישים נחסמו בערים מרכזיות במדינה, ועימותים התפתחו בין המפגינים לכוחות הביטחון המקומיים.

חאן השתתף אתמול בהפגנה הקוראת להקדמת הבחירות ולהתפטרותו של ראש הממשלה המכהן שהבז שריף, וכאשר נופף לתומכיו ממשאית עליה עמד, נורה ברגלו. 

הוא הודח מהשלטון בחודש אפריל האחרון, לאחר ששריף גיבש קואליציה של מספר מפלגות באמצעות הצבעה פרלמנטרית. בפתח ההפגנות היום, התכנסו תומכיו של חאן במקום שבו נורה אתמול, וחידשו את צעדות המחאה.

בנוסף לחסימות הכבישים, המפגינים שרפו צמיגים ואף יידו אבנים לעבר משרדו של מושל מחוז מקומי. כמו כן, הם הרסו במקום מצלמות אבטחה ומספר מחסומים. 

על פי שידורי הטלוויזיה המקומית, השוטרים השתמשו בגז מדמיע על מנת להתמודד עם המפגינים, ולפזר את הכבישים שנחסמו. "זה לא יכול להיפסק, אנשים מאוד כועסים וזה יהפוך לאינטנסיבי אף יותר", אמר אחד המפגינים. 

לאחר תקרית הירי אתמול, המשטרה חסמה את האזור ועבדה במשך הלילה כדי לאסוף ראיות מהזירה. חאן עצמו העביר את הלילה בבית החולים ולא נשקפת סכנה לחייו, לאחר שנפגע משני כדורים בתקרית.

הפגנות סוערות ברחבי פקיסטן (צילום: רויטרס)
הפגנות סוערות ברחבי פקיסטן (צילום: רויטרס)

תיעוד רגע הירי בראש ממשלת פקיסטאן לשעבר אימראן חאן

חאן עצמו, תקף את ראשי המדינה באופן חריג, והאשים אותם כי הם עומדים מאחורי ניסיון ההתנקשות בו. הם מצדם הכחישו את הטענות, וגינו את התקרית.