איראן מודה: שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, אמר היום (שבת) כי טהרן העבירה "כמות מוגבלת" של מל"טים לרוסיה לפני המלחמה שפרצה באוקראינה. אך הדגיש כי למדינתו "תהיה תגובה" במידה ותאשר שמוסקבה השתמשה במל"טים שלה באוקראינה.

צונח בלב העיר ומתפוצץ: תיעוד דרמטי של מתקפת המל"טים על קייב

עוד טען כי "עמדתנו כלפי מלחמת אוקראינה היא סיום המלחמה, החזרת הצדדים למשא ומתן והחזרת הפליטים לביתם". לדבריו, "איראן סיכמה לשוחח עם שר החוץ של אוקראינה, כדי שיספק להם ראיות לשימוש רוסי בטילים תוצרת טהרן בשטח מדינתם - אך בשל לחץ מארצות הברית וגרמניה השיחה טרם התקיימה".

הצהרתו מגיעה לצד השותפות המתרחבת בין איראן לרוסיה בחודשים האחרונים. כאשר בשבועות האחרונים תוקפת רוסיה מטרות צבאיות ואזרחיות באוקראינה באמצעות מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן מדגם שאהד-136.

אתמול, דווח ב-CNN כי גורמי המודיעין האמריקאי סבורים שאיראן מבקשת את עזרתה של רוסיה כדי לחזק את תוכנית הנשק הגרעיני שלה. לפי הדיווח, הפנייה לרוסיה היא מעין "תוכנית גיבוי" לטהרן, למקרה בו הסכם הגרעין עם מעצמות העולם לא יתממש.

לפי הדיווח, המודיעין מצביע על כך שאיראן ביקשה מרוסיה עזרה ברכישת חומרים גרעיניים נוספים ובייצור דלק גרעיני, כך אמרו מקורות שתודרכו בנושא. הדלק עשוי לסייע לאיראן להפעיל את הכורים הגרעיניים שלה ולקצר עוד יותר את מה שמכונה "זמן הפריצה" של איראן ליצירת נשק גרעיני.