צפון קוריאה שיגרה ארבעה טילים בליסטיים לעבר הים היום (שבת), בעוד ארצות הברית שלחה שני מטוסים מפציצים אל קוריאה הדרומית במסגרת תרגיל צבאי שהדגיש את המתיחות הגוברת באזור.

קוריאה הצפונית מסלימה את הטון: "ארה"ב ודרום קוריאה ישלמו את המחיר הנורא בהיסטוריה"

על פי הצבא של דרום קוריאה ארבעת הטילים קצרי הטווח שנורו מאזור החוף המערבי בסביבות הצהריים טסו כ-130 ק"מ לכיוון הים המערבי של המדינה.

בתוך כך, הצפון שיגר השבוע יותר מ-30 טילים, כולל טיל בליסטי בין-יבשתי ביום חמישי האחרון שגרם להתרעת פינוי בצפון יפן, בתגובה נזעמת לתרגיל אווירי משולב בין ארצות הברית ודרום קוריאה. בתרגיל השתתפו כ-240 מטוסי קרב, כולל מטוסי קרב מתקדמים מדגם F-35 משתי המדינות.

קים ג'ונג-און (צילום: KCNA via REUTERS)
קים ג'ונג-און (צילום: KCNA via REUTERS)

משרד החוץ של צפון קוריאה תיאר אמש את הפעולות הצבאיות של המדינה כתגובה הולמת לתרגיל, שאותו כינה תצוגה של ארצות הברית. המשרד ציין שמדובר ב"היסטריה של עימות צבאי", וציין כי צפון קוריאה תגיב ב"פעולת הנגד הקשה ביותר" לכל ניסיונות של "כוחות עוינים" לפגוע בריבונותה או באינטרסים הביטחוניים שלה.

הרמטכ"לים המשולבים של דרום קוריאה אמרו כי השתתפותם של מטוסי ה-B-1B בתרגילים המשותפים הוכיחה את נכונותן של בעלות הברית "להגיב בחומרה" לפרובוקציות של צפון קוריאה, וכי ארה"ב מחויבות להגן על בת בריתה עם כל מגוון היכולות הצבאיות שלה, כולל גרעיניות.