אגף התעופה והחלל במשמרות המהפכה ביצעו ניסוי ברקטה נושאת לווין ראשונה מסוגה בשם "קאאם 100", כך דווח היום (שבת) בעיתון א-ראי אל-יום, היוצא לאור בלונדון.

סיבה לדאגה? איראן בחנה משגר לווין מחקר במשקל מאות קילוגרמים 
משמרות המהפכה: שיגרנו את הלוויין הצבאי הראשון לחלל החיצון

על פי דיווחים בתקשורת האיראנית הרקטה שיוצרה על ידי מדענים איראנים, מסוגלת להכניס לוויינים במשקל של עד 80 קילוגרם למסלול במרחק של 500 ק"מ מפני כדור הארץ.  הרקטה צפויה לשמש בעתיד הקרוב לשיגור של 'נאהיד', לוויין המיוצר על ידי משרד המידע והתקשורת האיראני.

בשולי הטקס אמר  מפקד אגף התעופה והחלל של משמרות המהפכה כי "מדינות יהירות עושות את מרב המאמצים לעכב את התקדמות העם האיראני. הן לא יכולות לסבול את ההישגים המרשימים של איראן". הוא טען כי הצעירים האיראנים מגיעים להישגים כה גדולים בזמן שהמדינה עומדת בפני הסנקציות.

כזכור, בחודש יולי האחרון דווח כי איראן תשגר לוויין חדש תוצרת בית עד סוף השנה. חודש לאחר מכן, סוכנות החלל הרוסית שיגרה לוויין תצפית איראני בשם "ח'יאם" באמצעות רקטת סויוז מבסיס החלל בבייקונור בקזחסטן. הלוויין אמור לסייע באיסוף מידע בלחימה באוקראינה, אולם בהמשך הוא אמור לשמש כלי ריגול חשוב בידי איראן מול ישראל, ולפי מומחים מערביים שצוטטו ב"וושינגטון פוסט" ישפר את יכולתה לרגל אחר מטרות צבאיות בכל המזרח התיכון ולבנות "בנק מטרות".

בהודעת סוכנות החלל הרוסית נכתב כי הלוויין פותח ונבנה ברוסיה. לפי איראן, הפעלת הלוויין תיעשה מבסיסים השייכים למשרד התקשורת והמידע הטכנולוגי של איראן, והמידע שיושג דרכו לא יועבר לאף מדינה אחרת. בטהרן טענו כי לא ייעשה בלוויין שימוש צבאי וכי הוא ישמש רק למשימות אזרחיות שונות, כמו ניטור משאבי טבע או סיוע באסונות.