נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס בנאומו הלילה (בין שבת לראשון) להצהרתו של שר החוץ האיראני, לפיה כל אספקת המל"טים אותם סיפקו לצבא הרוסי, מסתכמת ב"כמות מוגבלת" שהועברה טרם תחילתה של המלחמה. הוא סתר את הדברים: "גם בוידוי הזה הם שיקרו". 

לקראת משא ומתן עם רוסיה? זו הבקשה החד משמעית של ארה"ב מאוקראינה
בעקבות הפצצות הרוסיות: תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה נותקה מחשמל

"שמענו היום הודעות מנציגים איראנים רשמיים, שבהן הם החליטו להודות כי סיפקו מל"טים לטרור הרוסי", פתח הנשיא האוקראיני את דבריו, והוסיף: "אנחנו מפילים לפחות עשרה מל"טים איראנים מדי יום, והמשטר האיראני טוען שהוא סיפק כמות קטנה בלבד של מל"טים אלו". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על הסיפוח. באדיבות רויטרס

בנוסף, העביר זלנסקי מסר לאיראנים: "במידה שאיראן תמשיך לשקר לגבי הידוע לכל, ייעשו מאמצים נוספים לחקור את שיתוף הפעולה הטרוריסטי בין המשטר הרוסי והאיראני, ואיזו תמורה רוסיה מעביר להם בתמורה לשיתוף הפעולה הזה". 

כזכור, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן אמר אתמול כי טהרן העבירה "כמות מוגבלת" של מל"טים לרוסיה, עוד לפני פרוץ המלחמה בסוף חודש פברואר האחרון. הוא טען כי "עמדתנו כלפי מלחמת אוקראינה היא סיום המלחמה, החזרת הצדדים למשא ומתן והחזרת הפליטים לביתם". 

לדבריו, "איראן סיכמה לשוחח עם שר החוץ של אוקראינה, כדי שיספק להם ראיות לשימוש רוסי בטילים תוצרת טהרן בשטח מדינתם - אך בשל לחץ מארצות הברית וגרמניה השיחה טרם התקיימה".

הצהרתו מגיעה לצד השותפות המתרחבת בין איראן לרוסיה בחודשים האחרונים. כאשר בשבועות האחרונים תוקפת רוסיה מטרות צבאיות ואזרחיות באוקראינה באמצעות מל"טים מתאבדים מתוצרת איראן מדגם שאהד-136.