על רקע החשש בקרב גורמים אמריקאים כי רוסיה עלולה להתערב בבחירות אמצע הכהונה בארה"ב ובכך להפשיע על התוצאות, הצהיר יו"ר הדומה הממלכתית, ויאצ'סלב וולודין, כי "ההאשמות אינן נכונות כלל, והן באות להצדיק את התבוסה הצפויה של המפלגה הדמוקרטית". כמו כן, הדגיש כי "רוסיה אינה מתערבת בבחירות, וכך גם אינה מאפשרת התערבות בענייניה".

ההצרה של וולודין מגיעה לאחר שעיתון ה"ניו יורק טיימס" חשף אמש, כי מקורות אמריקאים חשפו חשבונות מזויפים ברשתות החברתיות במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות. לפי אותם גורמים, זה מצביע כל כך שרוסיה התערבה בבחירות ב-2016 וב-2020, ומנסה לחזור על אותן שיטות כעת. כמו כן, צוין כי החשבונות פתחו במסע הכפשה עצום נגד נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, והמפלגה הדמוקרטית.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Leah Millis)
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Leah Millis)

בנוסף, מספר מומחי אבטחת סייבר סברו כי קיימים מאמצים מתמשכים מצד רוסיה לעורר זעם בקרב מצביעים שמרניים, כדי לערער את האמון במערכת הבחירות האמריקאית ולהפנות את דעת הקהל נגד הסיוע הצבאי הנרחב של ממשל ביידן לאוקראינה. בחודש שעבר, ה-FBI והסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות הזהירו מפני התפשטות דיסאינפורמציה באמצעות "מדיה חברתית, עיתונים מקוונים, אפליקציות להעברת מסרים והונאות במייל".

כזכור, סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה בשנה שעברה כי ממשלת רוסיה ניסתה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית שהתקיימו בשנת 2020. זאת, באמצעות ביסוס האשמות מטעות נגד הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, על ידי בני בריתו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, כך על פי בכיר במודיעין האמריקאי. ההערכות פורטו בדוח בן 15 ה-עמודים שעסק בהתערבות בבחירות האמריקאיות, ופורסם על ידי המשרד למנהל מודיעין לאומי. הדוח הדגיש את הטענות לפיהן בני בריתו של טראמפ שיתפו פעולה עם מוסקבה והעצימו את ההאשמות שהועלו נגד ביידן, בדבר קשריו עם אוקראינה.