ב-49 מדינות כבר נסגרו הקלפיות של בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית. על פי התוצאות הראשוניות נראה כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עלול לאבד את בית הנבחרים, וכי בסנאט מתנהל קרב צמוד מאוד.

"אין ניצחון טראמפיסטי יוצא דופן": מהי משמעות התוצאות המסתמנות בבחירות האמצע?
מה שעומד על הכף בבחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית הוא עתיד הדמוקרטיה | דעה
ארה"ב חוששת מהתערבות בבחירות; רוסיה: "מצדיקים את התבוסה הדמוקרטית"

בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית: עדכונים שוטפים

08:45: המרוץ לסנאט צמוד מאוד באריזונה, ג'ורג'יה נבדה ופנסילבניה.

08:00: בסנאט הרפובליקנים תפסו 46 מושבים והדמוקרטים תפסו גם הם 46 מושבים. מספר המושבים הנדרש לקבלת רוב הוא 51 מושבים. בבית הנבחרים הרפובליקנים תפסו 183 מושבים ואילו הדמוקרטים זכו ב-146, כאשר מספר המושבים הנדרש הוא 218.

07:55: מסתמן ניצחון לדמוקרטים בפנסילבניה. רשת NBC הכריזה כי ג'ון פטרמן הדמוקרט שרץ מול ד"ר אוז הרפובליקני על מושב בסנאט ניצח.

06:00 מהתוצאות החלקיות עולה, כי שום מפלגה לא הצליחה עדיין לזכות במושב שלא היה שלה בסנאט. הרפובליקנים מצליחים ככל הנראה לשמור על מושבי הסנאט של אוהיו, אוקלהומה, איווה, אלבמה, פלורידה, איידהו, קנטקי, מיזורי, לואיזינה, ארקנסו, אינדיאנה, קנזס, דרום דקוטה, דרום קרוליינה וצפון קרוליינה. הדמוקרטים, לעומת זאת, שומרים על המושבים בניו יורק, וושינגטון, אורגון, קלפורניה, ורמונט, ניו המפשייר, אילינוי, מרילנד וקונטיקט.

בקרב על בית הנבחרים מסתמן כי הרפובליקנים הצליחו לזכות כבר בחמישה מושבים שהיו עד כה דמוקרטיים, מה שעשוי להספיק כדי לנצח, והם מובילים נכון לשעה זו עם 169 מושבים לעומת 112 של המפלגה היריבה. אלכסנדרייה אוקסיו-קורטז, הידועה בביקורת החריפה שלה כלפי ישראל, נבחרה לכהונה נוספת בבית הנבחרים.

בחירות האמצע כוללות גם בחירות למושלי המדינות. מאורה הילי מהמפלגה הדמוקרטית נבחרה למושלת מדינת מסצ'וסטס ובכך תהפוך לאישה הלסבית הראשונה אי פעם בארצות הברית שתכהן כמושלת. במרוץ בארקנסו ניצחה שרה האקבי סנדרס, ששימשה בעבר כדוברת הבית הלבן בעת כהונת דונלד טראמפ כנשיא.

במדינות מפתח כבר מזהירים שעלולים לעבור ימים עד שכל הקלפיות ייספרו - ומרבית הסיכויים הם שארצות הברית לא תדע מי הם המנצחים גם בסוף יום הבחירות. "כשמדובר בפרסום התוצאות, כדאי להפסיק לחשוב על יום הבחירות ולהתחיל לחשוב במונחים של שבוע בחירות", אמר נייתן גונזלס, מייסד הניוזלטר "Inside Election" לרויטרס.