על פי התוצאות הראשוניות של בחירות האמצע שנערכו בארצות הברית נראה כי הנשיא ג'ו ביידן עלול לאבד את בית הנבחרים, וכי בסנאט מתנהל קרב צמוד מאוד. יקי דיין, לשעבר הקונסול הכללי בלוס אנג'לס, התארח הבוקר (רביעי)  בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לתוצאות המסתמנות: "אין פה ניצחון טראמפיסטי יוצא דופן".

המרוץ לסנאט צמוד, ביידן עלול לאבד את בית הנבחרים
 
בפתח הריאיון אמר דיין, כי "ככל הנראה, יהיה משהו כמו 20 מושבים בבית הנבחרים שיעברו לטובת הרפובליקנים. הם יצליחו להשתלט על בית הנבחרים, אבל לא ברוב יוצא הדופן שהם כנראה חשבו עליו. אנחנו רואים בסנאט שזה מצטמצם ל־3 או 4 מרוצים, ויכול להיות שלא נדע את התוצאות", הסביר.

בהמשך ביקש להזכיר כי זהו יום חג למושל פלורידה שהצליח לנצח בענק בבחירות עד כה. "הוא מייצב את עצמו כמועמד מוביל, חוץ מטראמפ כמובן. מה שקרה הוא שלא מעט אנשים שטראמפ תמך בהם בארצי לא הצליחו – דוגמה טובה זה מושל פנסילבניה, אותו אנטישמי, הפסיד".

עוד הוסיף, כי "טראמפ לא מצליח כל כך ברמה הארצית, והמגמה של 2020 נמשכת. פלורידה לוקחת את כל הקולות, גם במרוצים צמודים בבית הנבחרים. עדיין, הוא לא זוכה פה בענק. אין פה איזשהו ניצחון טראמפיסטי יוצא דופן. זה לא מציב אותו כזוכה הגדול של בחירות האמצע".

"איך אתה מסביר את זה על רקע אחוזי התמיכה הנמוכים בביידן?", נשאל דיין. לדבריו, זה אפילו מעצים יותר את חוסר ההצלחה. הוא הסביר כי יש אחוזי תמיכה, אבל איתם מגיע גם הפחד ממועמדים קיצוניים, ויש את נושא ההפלות, המצב הכלכלי, והחשש לדמוקרטיה. "כל הדברים האלה הוציאו את הדמוקרטים מהבית. הניתוח שאני נותן לכם עכשיו הוא בגלל שאנחנו באמצע ספירה והכל. אפשר להגיד שזה לא בחירות אמצע אופייניות, ואנחנו לא רואים פה תבוסה דמוקרטית. זה יום לא נורא מבחינת הדמוקרטים. הם יכולים בסופו של דבר להיות מרוצים לאור נתוני הפתיחה של הכלכלה הגרועה והתמיכה הנמוכה בביידן".

סייעה בעריכת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM