המועמדים שעשו היסטוריה: תוצאות האמת של בחירות האמצע בארה"ב שנערכו אמש יתפרסמו רשמית במהלך השבועות הקרובים, אך כבר כעת ניתן להכריז על ניצחונם של חלק מהמועמדים בחלק מהמדינות בארה"ב, בהם כאלו שהצליחו לעשות היסטוריה ולייצג מיעוטים שונים שעד כה כמעט ולא קיבלו ייצוג בבית המחוקקים האמריקאי.

בחירות האמצע בארה"ב: קרב צמוד בסנאט, רוב לרפובליקנים בבית הנבחרים
"אין ניצחון טראמפיסטי יוצא דופן": מהי משמעות התוצאות המסתמנות בבחירות האמצע?

לפי רשת CNN, שתי המפלגות ניסו לגוון את רשימות הנבחרים שלהן, הן בקונגרס והן מחוצה לה, ונראה שהן בדרך לעשות זאת. הרפובליקנים נרגשים להגדיל את רשימת המושלות שלהם ולבחור עוד חברות לטיניות לבית הנבחרים האמריקאי, בעוד הדמוקרטים בדרך לעשות פריצת דרך עבור ייצוג להט"בי במשרדי המושל.

תוצאות ראשוניות של בחירות האמצע בארה"ב - מסתמן רוב רפובליקני (צילום: רויטרס)

הישג מרשים נרשם במסצ'וסטס, שם נבחרה מאורה הילי הדמוקרטית למושלת הנבחרת הראשונה של המדינה ולמנהלת המדינה הלסבית הראשונה במדינה.

במרילנד, ווס מור הדמוקרטי יהיה המושל האפרו-אמריקאי הראשון של המדינה. בכך יהפוך רק לאדם השחור השלישי שנבחר למושל בהיסטוריה של ארה"ב.

מאורה הילי (צילום: רויטרס)
מאורה הילי (צילום: רויטרס)

בפלורידה, הדמוקרט מקסוול פרוסט בן ה-25 יהיה החבר הראשון בדור ה-Z שייבחר לקונגרס, כך חוזה CNN, ויזכה במושב הפתוח של מחוז הקונגרס העשירי של פלורידה.

מקסוול פרוסט (צילום: רויטרס)
מקסוול פרוסט (צילום: רויטרס)

בניו יורק, הדמוקרטית קת'י הוצ'ול תהיה המושלת הראשונה שנבחרה, כך חוזה CNN, שתזכה לכהונה שלמה של ארבע שנים בתפקיד שהיא קיבלה בשנה שעברה לאחר שהמושל אנדרו קואומו התפטר. 

בקונטיקט הדמוקרטית סטפני תומאס תהיה האישה השחורה הראשונה שנבחרה למזכירת המדינה של קונטיקט. 

קת'י הוצ'ול (צילום: רויטרס)
קת'י הוצ'ול (צילום: רויטרס)

גם בארקנסו נרשם הישג כאשר שרה האקבי סנדרס הרפובליקנית, מזכירת העיתונות לשעבר של טראמפ בבית הלבן, נבחרה למושלת הראשונה של המדינה, כך חוזה CNN. סנדרס תיכנס לתפקיד שאביה כיהן בעבר במשך למעלה מעשור ובכך תהיה גם הבת הראשונה בתולדות ארה"ב שכיהנה כמושלת של אותה מדינה שהוביל פעם אביה.

CNN חוזה בנוסף כי לסלי ראטלדג' הרפובליקנית תהיה האישה הראשונה שנבחרה לסגן מושל ארקנסו. עם בחירתם של סנדרס ורטלדג', ארקנסו תצטרף למסצ'וסטס כמדינות הראשונות שבהן יש נשים שמשרתות במקביל כמושל וסגן מושל. 

כמו כן, CNN חוזה כי באלבמה קייטי בריט הרפובליקנית תהיה הסנאטורית הנבחרת הראשונה במדינה. שתי נשים כבר ייצגו בעבר את אלבמה בסנאט, אך שתיהן מונו כממלאות מקום. 

שרה האקבי סנדרס (צילום: רויטרס)
שרה האקבי סנדרס (צילום: רויטרס)

הישג מרשים נוסף רשם מרקוויין מולין הרפובליקני, שיהיה הסנאטור האינדיאני הראשון מאוקלהומה מזה כמעט 100 שנים, לפי התחזית של CNN. 

בקליפורניה, הדמוקרט אלכס פדילה יהיה הסנאטור הלטיני הנבחר הראשון, שזכה בבחירות מיוחדות למשך שארית כהונתה של קמלה האריס וכן בבחירות לכהונה שלמה של שש שנים. פדילה, בן להורים מהגרים מקסיקניים, מונה על ידי מושל קליפורניה גאווין ניוסום למושב שפינתה האריס כשהפכה לסגנית הנשיא.

CNN חוזה עוד כי הדמוקרטית שירלי ובר תהיה מזכירת המדינה השחורה הנבחרת הראשונה של קליפורניה. ובר מכהנת בתפקיד מאז השנה שעברה, לאחר שניוסום בחר בה כמחליפה של פדילה, שמונה לסנאט האמריקני.

עוד חוזה CNN כי רוברט גרסיה הדמוקרט יהיה המהגר הלהט"ב הראשון שייבחר לקונגרס מטעם קליפורניה. גרסיה, שהיגר מלימה, פרו, בתחילת שנות ה-80 בגיל 5, הוא ראש העיר הנוכחי של לונג ביץ'.