מלחמת רוסיה-אוקראינה: יומיים בלבד לאחר ששר ההגנה הרוסי הורה לצבא לסגת מחרסון, הודיעו היום (שישי) הכוחות האוקראינים כי כיבוש העיר הושלם. בנוסף הודיעו כי גם כבשו בחזרה את העיירה סניחוריבקה הממוקמת 50 ק"מ מצפון לעיר.


משרד ההגנה הרוסי הודה כי למעלה מ-30 אלף חיילים חצו לכיוון הגדה השמאלית של נהר הדנייפר. "כתוצאה מניהול אפקטיבי ופעולות מתואמות של יחידות רוסיות, לא נותר ולו ציוד צבאי ונשק אחד בגדה הימנית, כל אנשי השירות הרוסים הועברו לגדה השמאלית של הדנייפר" הדגיש משרד ההגנה.
 

ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מארק מילי העריך כי הנסיגה תימשך שבועות והזהיר כי  ייתכן שהרוסים ינצלו את הנסיגה כדי להכין מחדש את כוחותיהם למתקפה מחודשת.  המפקד העליון של צבא רוסיה, הגנרל סרגיי סורוביקין, אמר כי הסיבה לנסיגה מחרסון היא ש"אין תועלת בלבזבז עוד דם רוסי על שליטה בעיר".  

סגן המועצה האזורית חרסון סריי ח'לן אמר כי הרוסים "פוצצו את גשר אנטוניבסקי המחבר את הגדה המערבית והמזרחית של הדנייפר לאחר נסיגה - והם גם פוצצו תחנת כוח. חיילים נוספים בצבא רוסיה טבעו כשניסו לברוח אל מעבר לנהר". בנוסף קרא לתושבים המקומיים להישאר בביתם עד "להשלמת ניקוי העיר". 

 חיילים אוקראינים מניפים את דגל אוקראינה בחרסון לאחר שחרורה (צילום: רויטרס)
חיילים אוקראינים מניפים את דגל אוקראינה בחרסון לאחר שחרורה (צילום: רויטרס)

דוברת פיקוד הדרום של הצבא אוקראינה נטליה הומניוק מסרה: "צריך למקד את הכוחות שלנו. אנחנו לא ממהרים להכריז על הצלחותינו בכיוונים אחרים ובעיירות אחרות".

חרסון נחשבת לאחת מערי הנמל החשובות באוקראינה, זאת מאחר והיא שוכנת לחופי הים השחור ונהר הדנייפר. ב-2 במרץ הודיעה הצבא הרוסי על כיבוש העיר. כזכור, בסוף חודש ספטמבר הכריז פוטין על  סיפוח מחוז חרסון ושלושה מחוזות נוספים באוקראינה לרוסיה.