העם הפלסטיני מציין היום (שישי) שמונה עשרה שנים למות יאסר ערפאת, יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, זאת על רקע מאות מסמכים הקשורים לתיק החיסול ועדויות בכירים פלסטינים בוועדת החקירה שהודלפו לרשתות החברתיות. כזכור, ועדת החקירה שהוקמה ב-2010 סביב מותו לא פרסמה את תוצאותיה עד היום.

מקורות מתנועת הפת"ח ומקורות ביטחוניים בקיאים אישרו לסוכנות הידיעות הערבית "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי נפתחה חקירה משותפת של מנגנוני הביטחון הפלסטינים ושירותי המודיעין הביטחוני, שמטרתה לחקור מי הדליף לפלטפורמות המדיה את תיק חקירת ההתנקשות בערפאת, מאות מסמכים ועדויות של מנהיגי פת"ח ובכירים פלסטינים.

ראש ועדת החקירה למות ערפאת, האלוף תאופיק אל-טיראווי, אישר לסוכנות הידיעות את נכונות הקמתה של ועדת הביטחון ואמר: "התקשרתי לוועדת חקירה שבדקה את ההדלפות, וגורמים בשירותי הביטחון אמרו כי הועדה עדיין פועלת וחוקרת".

גורמים פוליטיים סבורים כי הדלפת תיק שלם, המכיל מאות מסמכים ועדויות, זו פעולה שבאה ל"סגירת חשבונות" בין ראשי תנועת הפת"ח במסגרת הקרב על הירושה "ביום שאחרי אבו מאזן".

מנהיג תנועת הפת"ח ואחיינו של ערפאת, נאצר אל-קידווה, הצהיר לתקשורת הערבית: "אני משוכנע לחלוטין שנושא ההדלפות מהווה כעת חלק ממצב הסכסוך הפנימי, יותר ממה שיש לו כל קשר אליו". הוא המשיך: "העמדה שלי מלכתחילה לגבי רצח יאסר ערפאת לא השתנתה, והאחריות המלאה לרצח היא של הכיבוש הישראלי, כל מילה אחרת היא פירוק עובדה זו".

ההדלפות מגיעות שבועות לאחר הדלפות הודעות קוליות המיוחסות לאלוף אל-טיראווי. ההודעות הובילו למתח רב ביחסים בינו לבין החבר המרכזי בתנועת פת"ח ומזכיר ארגון השחרור, חוסיין אל-שייח, דבר שגרם לאל-טיראווי להשעות את נוכחותו בישיבות הוועד המרכזי של התנועה.

זו לא הפעם הראשונה ששמו של אבו מאזן מוזכר בעניין חיסול ערפאת. ראש המחלקה המדינית של הארגון לשחרור פלסטין, פארוק קדומי, האשים אותו בעבר בשותפות לרצח ערפאת, כאשר הצהיר על כך לעיתונות בבירת ירדן בחודש יולי 2009.