המונים חגגו הערב (שישי) ברחבי חרסון את הנסיגה הרוסית מהעיר. "כולם בוכים מהבוקר, "הלב שלי מתפוצץ משמחה", אמר אחד מתושבי העיר. נשיא אוקראינה, וולודמיר זלנסקי, התייחס גם הוא לאירוע ואמר כי הכוחות המיוחדים של צבא אוקראינה כבר נמצאים בעיר. "זהו יום היסטורי. תושבי חרסון חיכו, הם מעולם לא ויתרו על אוקראינה", הוסיף. 

תצלומי לווין חושפים: הסכר סמוך לעיר חרסון - ניזוק משמעותית

חגיגות בעיר חרסון, אוקראינה (צילום: Genya SAVILOV / AFP))
חגיגות בעיר חרסון, אוקראינה (צילום: Genya SAVILOV / AFP))

הסימנים הראשונים לכך שVכוחות הרוסים עזבו את מרכז חרסון הגיעו מעיתונאי מקומי, שפרסם תמונה של דגל אוקראינה מעל הבניין המנהלי הראשי של העיר. בהמשך, תועדו תושבים בעיר כשהם מסירים כרזות תעמולה. 

לאחר שהיודע על כניסת הכוחות האוקראינים, תושבי העיר החלו להתאסף במרכז העיר. "אין לנו מים וחשמל, אבל יש תקווה", סיפר אחד מהם. סוף סוף אנחנו חופשיים", שיתפה אחת מתושבות העיר. 

כזכור, מוקדם יותר היום הודיעו הכוחות האוקראינים כי כיבוש העיר הושלם. בנוסף הודיעו כי גם כבשו בחזרה את העיירה סניחוריבקה הממוקמת 50 ק"מ מצפון לעיר. משרד ההגנה הרוסי הודה כי למעלה מ-30 אלף חיילים חצו לכיוון הגדה השמאלית של נהר הדנייפר. "כתוצאה מניהול אפקטיבי ופעולות מתואמות של יחידות רוסיות, לא נותר ולו ציוד צבאי ונשק אחד בגדה הימנית, כל אנשי השירות הרוסים הועברו לגדה השמאלית של הדנייפר"' הדגיש משרד ההגנה.

מנגד, ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מארק מילי העריך כי הנסיגה תימשך שבועות והזהיר כי  ייתכן שהרוסים ינצלו את הנסיגה כדי להכין מחדש את כוחותיהם למתקפה מחודשת. המפקד העליון של צבא רוסיה, הגנרל סרגיי סורוביקין, אמר כי הסיבה לנסיגה מחרסון היא ש"אין תועלת בלבזבז עוד דם רוסי על שליטה בעיר".