במפלגה הדמוקרטית חגגו הבוקר (ראשון) את הניצחון המפתיע בבחירות האמצע לסנאט האמריקאי. הסנאטורית קתרין קורטז מאסטו, נציגת המפלגה בנבאדה, היא זו שניצחונה הבטיח את הרוב הכחול.

הישג לביידן: הדמוקרטים ניצחו בנבאדה והבטיחו רוב בסנאט

ג'וש מרקוס-בלאנק, מנהל הקמפיין של הדמוקרטים, צייץ הבוקר: "אתם יודעים מי תמיד אמרה שננצח. קתרין קורטז מאסטו. כל כך הרבה אנשים לא ספרו אותה, אבל היא מכירה את נבאדה, עשה קמפיין בכל מקום והבטיחה את הניצחון".

נשיא ארה''ב ביידן בעצרת בחירות לסנאט במרילנד (צילום: רויטרס)
נשיא ארה''ב ביידן בעצרת בחירות לסנאט במרילנד (צילום: רויטרס)

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, אמר כי מדובר בניצחון ובהוכחה לצדקת דרכה של המפלגה. "האג'נדה שלנו היא למען אמריקה ולמען העם האמריקאי", הוסיף.

כאמור, לאחר קרב צמוד במיוחד בין הרפובליקנים לדמוקרטים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן רשם הישג הלילה, לאחר שמפלגתו הצליחה לשמור על רוב בסנאט. זאת, בזכות ניצחונה של המועמדת הדמוקרטית, קתרין קורטז מסטו, בבחירות בנבאדה. לאחר פרסום התוצאות אמר ביידן כי הוא "מרוצה מאוד".

הניצחון של קורטז מסטו על יריבה הרפובליקני, אדם לקסאלט, העניק לדמוקרטים 50 מושבים בסנאט, בעוד שהמפלגה הרפובליקנית מחזיקה ב-49 מושבים בלבד. בחודש הבא ייערך סיבוב נוסף במסגרת הבחירות בג'ורג'יה, אך גם במקרה שבו יירשם ניצחון לטובת המועמד הרפובליקני, עדיין השליטה הדמוקרטית בסנאט לא תיפגע.