שמונה חודשים לאחר נפילת חרסון לידי צבא רוסיה, הכוחות האוקראיינים שיחררו את העיר במהלך סוף השבוע והתקבלו בשמחה על ידי התושבים המקומיים. הבוקר (ראשון) נינו אבסדזה, פרשנית לענייני ערבים, התייחסה לשחרור העיר בתוכניתם של גיא פלג וענת דוידוב ב-103FM וטענה: "זו השפלה גדולה של הרוסים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בפתח דברייה ציינה אבסדזה כי "נשיא אוקראינה אמר שהוא שחרר 41 יערות ושכוחותיהם חוזרים לשטחים של המדינה העצמאית. אני לא יודעת אם זאת נקודת מפנה, אבל אני כן יודעת שזה ניצחון גדול של אוקראינה והפסד והשפלה גדולה של הרוסים. לרוסיה, במצב הנוכחי, כבר אין מה להפסיד".

עוד טענה העיתונאית כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הפסיד כבר ברגע שיצא למלחמה: "ברגע שפוטין נכנס למלחמה הזאת, הוא כבר הפסיד הכול - את התדמית, את הכלכלה, את השם של האיש החזק בעולם. כעת, הדבר היחידי שהוא עוד יכול לעשות זה רק לתקוף. בינתיים, הוא מכריז כל הסגת הכוחות מחרסון ובגלל זה אומרים זה יכול להיות מהלך טקטי בלבד, אבל מילת המפתח כאן היא אספקה. האוקראינים הצליחו להביא למצב שלא היה אפשר לספק נשק ואוכל לחיילים הרוסים".     

בסיום השיחה טענה כי "הצבא הרוסי הוכיח שהוא לא יודע להילחם ולנצח. אין צבא ואין טכנולוגיות, אבל יש פצצות אטום". כשנשאלה האם ניתן לראות את סוף המלחמה, השיבה בנחרצות: "לצערי הרב, הסוף ממש רחוק. למה? כפי שכבר אמרנו, לרוסיה אין מה להפסיד חוץ מהסטטוס של מעצמת על. לכן, זו כבר לא מלחמה בין רוסיה לאוקראינה, אלא מלחמה בין רוסיה לכל המערב הקולקטיבי שמתנהל באוקראינה".   

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm