לאחר קרב צמוד ומותח על הסנאט בנבדה, הצליחה המפלגה הדמוקרטית לשמור על הרוב בסנאט, בזכות הניצחון של קתרין קורטז מסטו על יריבה הרפובליקני אדם לקסאלט. הניצחון בסנאט מגיע לאחר שעל פי כל התחזיות, הרפובליקנים גם לא יזכו ב"גל אדום" בבית הנבחרים, ויקבלו רוב דחוק בלבד. בתוך כך, אנליסטים אמריקאים ניסו לפענח את משמעות התוצאות בקרב הציבור האמריקאי, והעידו כי "המצביעים העצמאיים", שאינם משויכים לשום מפלגה, מאסו בנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, ובטענות לזיוף בבחירות, ובחרו להצביע דווקא למפלגה הדמוקרטית.

ליסה גלפי, תושבת אריזונה בת 58, העידה כי הצביעה לדונלד טראמפ בבחירות לנשיאות לפני שנתיים. עם זאת, אמרה כי הפעם בבחירות האמצע הצביעה דווקא למפלגה הדמוקרטית, מכיוון שלדבריה, "נמאס מהטענות של טראמפ להונאת הבחירות". גלפי אמרה כי היא הצביעה גם למושלת הדמוקרטית, קייטי הובס, וכן למועמדים לסנאט מטעם המדינה. עוד אמרה גלפי כי "לא הייתי יכולה להצביע למועמדים הרפובליקנים באריזונה כי הם המשיכו להדהד את הטענות הכוזבות של טראמפ".

נשיא ארה''ב ביידן בעצרת בחירות לסנאט במרילנד (צילום: רויטרס)
נשיא ארה''ב ביידן בעצרת בחירות לסנאט במרילנד (צילום: רויטרס)

אנליסטים רפובליקנים העידו בנוסף, כי האכזבה של המפלגה בבחירות לבית הנבחרים, אירעה כי המפלגה לא הצליחה מספיק ללחוץ על הנושאים המרכזיים שלה. על כן, זאת אחת הסיבות המרכזיות לכך שטיודור דיקסון, המועמדת הרפובליקנית לתפקיד המושל במישיגן, הפסידה למועמדת הדמוקרטית גרטשן ויטמר. "היא עסקה יותר בנושאים שוליים מאשר באינפלציה, מחירי הדלק, והלחם, שהבריחו מצביעים פוטנציאליים", כך לפי האנליסטים.

כאמור, לאחר קרב צמוד במיוחד בין הרפובליקנים לדמוקרטים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן רשם הישג הלילה לאחר שמפלגתו הצליחה לשמור על רוב בסנאט. זאת, בזכות ניצחונה של המועמדת הדמוקרטית, קתרין קורטז מסטו, בבחירות בנבאדה. לאחר פרסום התוצאות אמר ביידן כי הוא "מרוצה מאוד". הניצחון של קורטז מסטו על יריבה הרפובליקני, אדם לקסאלט, העניק לדמוקרטים 50 מושבים בסנאט, בעוד שהמפלגה הרפובליקנית מחזיקה ב-49 מושבים בלבד. בחודש הבא ייערך סיבוב נוסף במסגרת הבחירות בג'ורג'יה, אך גם במקרה שבו יירשם ניצחון לטובת המועמד הרפובליקני, עדיין השליטה הדמוקרטית בסנאט לא תיפגע. 

מנגד, בבית הנבחרים נראה שהרפובליקנים יצליחו לשמור על הרוב שהיה להם, כאשר עד כה השיגו 211 מושבים מתוך 218 הדרושים, בעוד שהדמוקרטים השיגו רק 203 מושבים. נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ טען לזיופים באריזונה לאחר ניצחון הדמוקרטים, ואמר: "זו הונאה בוחרים. הדמוקרטים גנבו את האלקטורט. יש קלפיות באזורים רפובליקנים שהיו בהם זיופים. עשו את הבחירות שוב במיידי".