פיצוץ עז אירע היום (ראשון) בכיכר טקסים שבעיר איסטנבול בטורקיה, באזור תיירותי והומה אדם בשדרות איסתיקלאל. כתוצאה מכך, נפצעו לפחות 53 בני אדם ושישה נהרגו. פרטי האירוע נמצאים בבדיקה על ידי הרשויות המקומיות, שמעריכות כי מדובר במעשה טרור. סוכנויות הידיעות הערביות פרסמו כי הפיצוץ נגרם ככל הנראה ממטען חבלה שהונח בתוך מזוודה.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר בתגובה לאירוע: "יש שישה הרוגים ו-53 אזרחים פצועים, אלו המספרים שקיבלתי ממושל המחוז. נשים את ידינו על מבצעי הפיגוע, שהתרחש במעורבות של אישה". 

ממשרד החוץ נמסר: "בהמשך לאירוע באיסטנבול, המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ והקונסוליה הישראלית באיסטנבול בודקים האם היו ישראלים מעורבים באירוע. כשיהיו עדכונים נוספים נעדכן". 

הקונסוליה הישראלית באיסטנבול הודיעה: "מבקשים להבהיר כי הקונסולית באיסטנבול, יחד עם כל צוות הקונסוליה, בודקים את כל הדיווחים מול הרשויות המקומיות אך לא ידוע כרגע על ישראלי מנותק קשר". 

גורם ביטחוני ישראלי המליץ לישראלים השוהים באיסטנבול להישאר במלון עד שהדברים יתבהרו, ולהקשיב להמלצות ולהנחיות של גורמי הביטחון הטורקים: "החקירה של הפיגוע נמצאת בעיצומה, כוחות הביטחון הטורקים עושים את המאמצים למצוא את המפגעים. בנוסף, מזכיר שגם למל"ל יש המלצות למדינות עם אזהרת מסע רמה 3, כגון: לעדכן קרובי משפחה על מיקום בטיול, להימנע מפרסום ברשתות החברתיות על מיקום, להתרחק מהפגנות והתקהלויות, לשמור על עירנות, להסתיר זהות ישראלית, לא לעלות על רכבים לא מזוהים וכו'. ובכל מקרה, אנחנו מחדדים שאזהרת המסע לטורקיה מוגדרת ברמה 3, שזו רמה בינונית, וכנגזרת של זה מומלץ להימנע מנסיעות שאינן חיוניות".

רגע הפיצוץ באיסטנבול. סעיף 27א'

אסנת, תיירת מישראל באיסטנבול ששוחחה עם ערוץ 12 ושהתה בזירת הפיגוע, סיפרה: "ראינו אנשים מרוחים על הרצפה בלי ידיים, היו כמויות של אנשים, מדובר בפיצוץ שאירע ליד מסעדה איטלקית מוכרת שאהובה על הישראלים, באמצע הרחוב, פיצוץ נוראי, אי אפשר לתאר אפילו מה שהולך שם".

תמונה מזירת האירוע באיסטנבול (צילום: REUTERS/Kemal Aslan)
תמונה מזירת האירוע באיסטנבול (צילום: REUTERS/Kemal Aslan)

עד ראייה נוסף, אבי בן ישי, שנקלע לזירה סמוך לפיצוץ, תיאר לערוץ: "אני עדיין ברחוב, הייתי 150 מ' ממקום הפיגוע, אפילו הגב שלי כואב מההדף. הכל היה עשן, אנשים רצו באמוק, אלפי אנשים בבת אחת. המקום הכי עמוס, אולי בעולם. 200 מטר מיכר טקסים, רצנו אחורה, ברחנו מהלחץ. פחדתי שיהיה עוד פיגוע. מתאר לעצמי שאני יודע מי נפצע. ראיתי המון פצועים, מלאים דם, ברחו למקומות צדדיים, נשים בהריון, אנשים מבוגרים. יש פה אלפי ישראלים, שומעים המון עברית ברחובות. עכשיו יש הרבה אמבולנסים ומסוקים באזור. אני מקווה שאני טועה ולא יהיו נפגעים מצידנו". 

מושל מחוז איסטנבול הגיב למתרחש ופרסם בחשבון הטוויטר שלו: "היום בסביבות השעה 16:20 (שעון מקומי), אירע פיצוץ ברחוב טקסים איסתיקלאל ברובע בייאואולו. צוותי משטרה, בריאות, וכבאות נשלחו לזירה. ישנם נפגעים רבים. ההתפתחויות בחקירת האירוע ישותפו עם כלל הציבור".

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]