פיצוץ עז אירע היום (ראשון) בכיכר טקסים שבעיר איסטנבול בטורקיה, באזור הומה אדם בשדרות איסתיקלאל. לפי הדיווחים בסוכנויות הידיעות, 11 בני אדם נפצעו וארבעה נהרגו. פרטי האירוע נמצאים בבדיקה על ידי הרשויות המקומיות, שמעריכות כי מדובר במעשה טרור. משרד החוץ מסר כי נבדק האם היו ישראלים מעורבים באירוע. מספר ישראלים ששהו באזור והיו עדים לפיצוץ סיפרו על האירוע המבהיל.

פיצוץ באיסטנבול: לפחות ארבעה נהרגו, חשש לחיי ישראלים

תיירת ישראלית שטיילה עם הוריה בעיר סיפרה ל"מעריב": "אני ואמא שלי היינו בדרך למלון ועצרנו בחנות של בקלאוות, ישבנו בחוץ ואבא שלי היה בפנים. אני מדברת בשיחת וידאו ופתאום מול הפנים שלי - פיצוץ ענקי. מלא ישראלים נוהרים לכיוונינו, פחד אלוהים. כולם צורחים, תוך שנייה סגרו את המקום ונעלו אותנו בפנים. לא ידענו אם לדבר שם עברית. משטרות אמבולנסים ומסוקים בכל מקום, אתה רואה אנשים על הרצפה, ודם, לא ידעו מה לעשות. הישראלים פה בוכים ורועדים, סגרו את כל הרחובות ולא היה אפשר להגיע למלון, בלאגן". היא הוסיפה: "יש כאן ישראלים שכנראה פגועים או הרוגים".

זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה. ללא קרדיט

יהודה דבוש, אשר היה נוכח בזירת הפיגוע, סיפר לרדיו 103FM: "שמענו את הפיצוץ, הסתובבנו אחורה וראינו אותו. הייתה בהלה, כולם רצו קדימה, אף אחד לא ידע מי נגד מי. אנחנו קבוצה של 21 ישראלים בטיול מאורגן, ברגע הפיצוץ דאגנו לאסוף את כל הקבוצה שאיתנו. עזרנו לעוד ישראלים לברוח מהמקום. לקחנו מוניות, העלנו את כולם למונית ושלחנו אותם לכיוון המלון". הוא הוסיף: "אני לא יודע על נפגעים ישראלים, כל הישראלים שנפגשנו איתם בדרך הם בסדר גמור, קצת בחששות, אבל בסדר גמור. אנחנו מחר חוזרים ארצה, הכל בסדר". 

מאמן הכדורגל בני לם ששוהה באיסטנבול סיפר לרדו גלי ישראל: "זה מיליונים של אנשים שם בכיכר טקסים, יצאנו מהארוחה, הולכים כמה מאות מטרים ופתאום שמענו בום, מה זה בום. אם היינו במסעדה היינו מתפוצצים במקום. מיד החלה נהירה אדירה של אנשים".

יהודה, עד ראיה שנקלע גם כן לזירת הפיצוץ סיפר לערוץ כאן 11: "שמענו את הפיצוץ וכולם ברחו אחורה. לא יודעים פה מה היה, אמרו שזה יכול להיות בלון גז או מחבל. כל האזור סגור כרגע ומכוסה משטרה".

זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה (צילום: ללא קרדיט)
זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה (צילום: ללא קרדיט)

עד ראייה נוסף, אבי בן ישי, תיאר את האירוע לערוץ 12: "אני עדיין ברחוב, הייתי 150 מ' ממקום הפיגוע, אפילו הגב שלי כואב מההדף. הכל היה עשן, אנשים רצו באמוק, אלפי אנשים בבת אחת. המקום הכי עמוס, אולי בעולם. 200 מטר מכיכר טקסים, רצנו אחורה, ברחנו מהלחץ. פחדתי שיהיה עוד פיגוע. מתאר לעצמי שאני יודע מי נפצע. ראיתי המון פצועים, מלאים דם, ברחו למקומות צדדיים, נשים בהריון, אנשים מבוגרים. יש פה אלפי ישראלים, שומעים המון עברית ברחובות. עכשיו יש המון אמבולנסים ומסוקים באזור. אני מקווה שאני טועה ולא יהיו נפגעים מצידנו". 

אסנת, תיירת מישראל באיסטנבול שוחחה גם היא עם הערוץ וסיפרה: "ראינו אנשים מרוחים על הרצפה בלי ידיים, היו כמויות של אנשים, מדובר בפיצוץ שאירע ליד מסעדה איטלקית מוכרת שאהובה על הישראלים, באמצע הרחוב, פיצוץ נוראי, אי אפשר לתאר אפילו מה שהולך שם". היא הוסיפה: "ראיתי מחזות מזעזעים, אנשים מרוחים על הרצפה".

זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה. ללא קרדיט