המלחמה באירופהיומיים בלבד לאחר ששר ההגנה הרוסי הורה לצבא לסגת מחרסון, הצבא האוקראיני הודיע כי כוחותיו השלימו את שחרור העיר. בנוסף, הצבא הודיע כי שוחררה גם העיירה סניחוריבקה הממוקמת 50 ק"מ מצפון לעיר. במקביל, עיתון "וושינגטון פוסט" האמריקאי, דיווח היום (ראשון) כי למרות תחושות השמחה, העיר נמצאת תחת משבר הומניטרי חריף.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי הדיווח האמריקאי, ברקע השמחה של האזרחים והחיילים ברחובות העיר, קולות הצהרה וצופרי המכוניות, העיר סובלת מחוסר בחימום, חשמל, מים זורמים, מזון ותרופות. גורמים בצבא האוקראיני העידו כי "עדיין לא ידוע קנה המידה של האסון ההומניטרי באזור, שכן כוחות הצבא הרוסי אמנם נסוגו מהעיר, אך עדיין נמצאת תחת טווח הירי הארטילרי". פקיד אוקראיני תיאר את המצב בעיר כ"קטסטרופה הומניטרית", לאחר שדווח על פיצוצים נוספים בסכר הסמוך לעיר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

חגיגות בעיר חרסון, אוקראינה (צילום: רויטרס)
חגיגות בעיר חרסון, אוקראינה (צילום: רויטרס)

בתוך כך, בדו"ח שנכתב על ידי קולונל רומן קוסטנקו, חבר פרלמנט המשרת בצבא האוקראיני, עלה כי "חרסון עדיין נתונה להפצצות מצד הרוסים". היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, הביע אופטימיות זהירה לגבי נסיגתה של רוסיה מחרסון ותיאר זאת כ"רגע גדול עבור האוקראינים", אך הדגיש כי "ממשל ביידן לא ילחץ על סיום דיפלומטי למלחמה".

כזכור, צילומי לווין של חברת MAXAR חשפו בשישי האחרון את ממדי הנזק לסכר נובה קחובקה שבדרום אוקראינה, בעקבות הנסיגה הרוסית מהעיר חרסון הסמוכה. על פי החברה האמריקאית, תמונות שצולמו מוקדם יותר היום תיעדו גם נזק למספר גשרים שחוצים את נהר הדנייפר. לדבריהם, ישנם נזקים משמעותיים לחלקים מההיקף הצפוני של הסכר.