חקירת הפיגוע באיסטנבול נמשכת: משרד החוץ הישראלי עדכן הבוקר (שני) כי לאחר שעות של פעילות אינטנסיבית של המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי, מרכז מצב והקונסוליה הישראלית באיסטנבול אותרו כלל מנותקי הקשר שהיה חשש לשלומם, אין נפגעים ישראלים באירוע.

פיגוע בלב איסטנבול: שישה נהרגו ועשרות נפצעו
"אנשים על הרצפה, בוכים ורועדים": תיירים ישראלים מספרים על רגעי האימה

קודם לכן, שר הפנים של טורקיה סולימאן סוילו האשים חמושים כורדים בפיצוץ ואמר שהמשטרה עצרה 22 חשודים, כולל האדם שהטמין את המטען שהתפוצץ באזור הומה אדם בלב איסטנבול. לדברי השר, החשוד משתייך לארגון הטרור הכורדי PKK

בתיעודים ניתן לראות אדם, שנראה כאישה, משאיר חבילה מתחת לערוגה מוגבהת בשדרת איסטיקלל, מקום פופולרי לקונים ותיירים, עם קו חשמלית לאורך הרחוב. לפחות שישה בני אדם נהרגו ו-81 נפצעו בפיצוץ, כך מסרו הרשויות. 50 מתוך 81 הפצועים בפיגוע כבר שוחררו, 2 מהפצועים במצב קשה עד אנוש ו-5 הועברו לטיפול נמרץ. 

סוילו אמר שהפקודה לתקיפה ניתנה בקובני, עיר בצפון סוריה, שבה ביצעו כוחות טורקים פעולות נגד מיליציית YPG הכורדית הסורית בשנים האחרונות. "הערכנו שההוראה לתקיפה הגיעה מקובני", אמר סוילו, והוסיף כי המחבל עבר דרך עפרין, אזור נוסף בצפון סוריה. "האדם שביצע את האירוע, השאיר את המטען, נעצר. בנוסף נעצרו 21 אנשים נוספים", הוסיף. 

רגע הפיצוץ במרכז איסטנבול. (צילום: מצלמת אבטחה)

שר הפנים סוילו סיפר בתדרוך לעיתונאים: "מי שהטיל את המטען נעצר. ארגון הטרור PKK/PYD במסגרת הממצאים שלנו. בעתיד הקרוב נציג להם 'פרס' שבו מי שגרם לנו לכאב הזה יחוש עוד ועוד כאב". איש לא קיבל עד כה אחריות לפיצוץ.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי אישה או גבר שהתחזה לאישה הניחו תיק עם מטען נפץ במקום הפיגוע כשבע דקות לפני הפיצוץ. אותה דמות שהניחה את התיק הגיעה למקום לבושה בבגדים מסורתיים, ולכן לא ניתן לומר בוודאות אם מדובר בגבר או באישה.

שר המשפטים בקיר בוזדג אמר לתקשורת הטורקית שאישה ישבה על ספסל באזור במשך יותר מ-40 דקות, ועזבה דקות ספורות לפני שהפיצוץ התרחש. שרת הממשלה דריה יאניק כתבה בציוץ כי עובד משרד הממשלה ובתו הצעירה היו בין הקורבנות.