במסגרת כינוס הועדה המתמדת ובית הדין הגדול של 'ועידת רבני אירופה' שהתקיימה היום (שני) בבוקרשט, הובא בפני המשתתפים מכתב של נשיא מועצת גדולי התורה הרב גרשון אדלשטיין והרב אפרים לנדו, בו הם תוקפים בחריפות את ממשלת ישראל היוצאת. במכתב, הם תוקפים את רפורמת הגיור, ופונים לחברי הממשלה שצפויה להיות מוקמת.

"עליכם להתלכד ולשתף פעולה להקמת מרכזים לקליטה רוחנית, הן באירופה והן לאלו המגיעים מארצותיכם לארץ הקודש, כדי שיהודים לא יפלו למקומות של כפירה והסתה נגד הדת בהגיעם לישראל", נכתב בפנייה. 

בין דרישותיהם מהממשלה, אי הכרה של מדינת ישראל ב"גיורי קפיצה", הכרה של משרד הפנים במסמכי בירור יהדות של בתי הדין באירופה והכרת ישראל בגיורים מחו"ל הנעשים במסגרות של רבנות ובתי דין מרכזיים וקבועים בלבד.

מקום הכינוס המיוחד (צילום: אלי איטקין)
מקום הכינוס המיוחד (צילום: אלי איטקין)

בנוסף, הם דרשו גם לקבל ייצוג בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לישראל. כמו כן, הרב אדלשטיין הביע חשש מפני השפעה של המלחמה באוקראינה על הזהות היהודית של היהודים הנמצאים בין הפליטים הרבים, וקרא לרבנים באיזורים אלו לפעול להתמודדות עם הדבר: "יפעלו הרבנים במדינתם וקהילותיהם, לקומם את בתי המדרשות, ולייסד שיעורי תורה, ולהשפיע על הציבור שיעסקו בתורה וישתתפו בשיעורי תורה".