למרות שחרסון נכבשה מחדש על ידי אוקראינה במהלך סוף השבוע, היום (שלישי) נראה כי רוסיה עדיין אינה מוותרת על הלחימה, כאשר לפני זמן קצר הופעלו התראות בכל רחבי המדינה לקראת הגעה אפשרית של טילים שנורו על ידי הרוסים. דקות ספורות לאחר הישמע ההתראות, שני טילים נחתו בבירת אוקראינה קייב.

כתוצאה מהפצצת קייב, עדי ראייה באוקראינה דיווחו כי ראו עשן מיתמר מעל העיר ובנוסף ציינו כי הטילים פגעו בבניינים המאוכלסים על ידי אזרחים. בעקבות ההפצצה, באוקראינה מדווחים כי חלקים נרחבים מעיר הבירה נשארו ללא אספקת חשמל.

נציין כי ההתראות הופעלו זמן קצר לאחר הודעת הוידאו שמסר נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי בפגישת של מנהיגי מדינות ה-G20. אנדרי יירמק, ראש הסגל הנשיאותי של אוקראינה, מסר לאחר ההפצצה: "רוסיה מגיבה לנאומו של זלנסקי במתקפת טילים חדשה. מישהו חשב ברצינות שבקרמלין רוצים שלום? הם רוצים צייתנות. בסופו של יום, טרוריסטים תמיד יפסידו".

ההפצה מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הציג תוכנית שלום בת עשרה סעיפים שאמורה להביא לסיום הפלישה הרוסית למדינה.

בנאום מוקלט למנהיגי מדינות ה-G20, שמשתתפים בפסגה שנערכת בבאלי, בירת אינדונזיה, קרא להם זלנסקי להשתמש בכל הכוח כדי להפסיק את "האיומים הגרעיניים של רוסיה" ולהטיל הגבלת מחיר על יבוא אנרגיה ממוסקבה. הוא גם קרא לרוסיה להפסיק את ההפצצות של תשתיות האנרגיה באוקראינה. רוסיה לא קיבלה הזמנה השנה להשתתף בפסגת ה-G20 בשל הפלישה לאוקראינה.

במהלך נאומו, הציג זלנסקי את תוכנית השלום שלו עם רוסיה, שכוללת בטיחות גרעינית; בטיחות מזון; בטיחות אנרגיה; שחרור אסירים; יישום אמנת האו"ם; נסיגה של הכוחות הרוסים והפסקת פעולות האיבה; צדק; הגנה סביבתית; מניעת הסלמה; אישור שהמלחמה תסתיים עד סוף השנה.