מלחמת רוסיה-אוקראינה: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוחח עם מנהיגי נאט"ו, לאחר נפילת הטיל בשטח פולין, ואמר כי "ייתכן שהטיל לא נורא מרוסיה". לאחר מכן, גורמים אמריקאים מסרו כי "לפי ממצאים ראשוניים, הטיל שנורה לעבר פולין, הוא טיל נ"מ אוקראיני". בתוך כך, ערוץ RT הרוסי דיווח הבוקר (רביעי) כי ייתכן והטיל שייך למערכת S-300.

בתוך כך, הערוץ דיווח כי הסתמך על גורמים בפרסמו את הפרטים ברשת הטלגרם. לפי אותם גורמים, ההריסות שנראות בתמונות שהגיעו מפולין, "מציגות מה שנראה כמו הריסות טיל נ"מ S-300, השייך לצבא האוקראיני". כלי תקשורת אוקראינים ציינו כי "הטיל ששוגר על ידי מערכת ההגנה האווירית, שוגר על מנת ליירט טיל שכוון לעבר מחוז לבוב, הגובל עם פולין".

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Leah Millis)
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Leah Millis)

כאמור, שני בני אדם נהרגו אמש מפגיעת טילים רוסים שנחתו בשטח פולין, סמוך לגבול עם אוקראינה. ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי כינס בדחיפות את הקבינט לדיון חירום, בסיומו ממשלת פולין הודיעה כי היא מגבירה את רמת המוכנות הצבאית ושוקלת הפעלת סעיף 4 של נאט"ו.

מיד לאחר התקרית מדינות נאט"ו התייצבו לצד פולין החברה באמנה, הודיעו כי הן בוחנות את הסיטואציה והכריזו כי "יגנו על כל אינץ' מאדמת נאט"ו". גורם רשמי בנאט"ו אמר שהברית בוחנת את הדיווחים ומתאם באופן הדוק עם פולין.

משרד החוץ הפולני אישר את פגיעת הטילים בכפר פז'וודוב במזרח המדינה, 6 ק"מ בלבד מהגבול עם אוקראינה השכנה, והודיע כי ייזמן את השגריר הרוסי לבירור בנושא. ראש ממשלת פולין מורבייצקי ביקש מכלל האזרחים במדינתו להישאר רגועים, והוסיף כי פולין תגביר את הפיקוח על המרחב האווירי, כמו גם מסר כי החקירה בנושא נפילת הטילים בכפר תימשך