הנשיא האמריקאי לשעבר, דונלד טראמפ, הכריז הלילה (רביעי) באופן רשמי על כוונתו להתמודד פעם נוספת לנשיאות, ולנסות לשחזר את ניצחונו המדהים בבחירות 2016. עם זאת, ב-BBC פורסם מאמר הטוען כי הפעם דרכו של טראמפ לניצחון תהיה קשה בהרבה מהעבר, משש הסיבות הבאות.

1. התמודדות עם רקורד - בעוד ב-2016 טראמפ היה מועמד אאוטסיידר שהצליח להפתיע את כולם בשל מיאוס מהממסד הפוליטי. כעת הוא יתמודד כנשיא לשעבר, שיש באמתחתו כישלונות פוליטיים. הרפובליקנים יזכרו את כישלונו לבטל את רפורמת הבריאות של אובמה, על אך הבטחותיו.

2. זכרונות ה-6 בינואר - טראמפ יצטרך להתמודד עם הטענות על אירוע הפריצה לקפיטול, בעקבות הטענות על זיוף תוצאות הבחירות מצד תומכיו של טראמפ. בחירות האמצע הראו כי המועמדים הרפובליקנים שהדהדו את טענות טראמפ לזיופים הפסידו ברובם, בעוד המועמדים הרפובליקניים ה"ממלכתיים" ניצחו ברובם.

הסתערות תומכי טראמפ על בניין הקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)
הסתערות תומכי טראמפ על בניין הקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

3. מצבו המשפטי - הנשיא לשעבר מתגונן כעת מפני חקירה פלילית של שיבוש בחירות בג'ורג'יה, תיק הונאה אזרחי המכוון לאימפריית העסקים שלו בניו יורק, תביעת לשון הרע הכוללת האשמת תקיפה מינית, וחקירה פדרלית על תפקידו במתקפת הקפיטול.

4. יריב קשה יותר - בעוד ב-2016 המתמודדים מול טראמפ במפלגה הרפובליקנית לא היו אטרקטיביים, כעת טראמפ צפוי להתמודד מול מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, הזוכה לפופולריות רבה.

5. מצבו בדעת הקהל - המפלה הרפובליקנית בבחירות האמצע לסנאט הייתה סימן מדאיג עבור טראמפ, וסקרים אחרונים מראים כי אחוזי התמיכה בו לנשיאות נמוכים.

6. הגיל - ב-2024 יהיה טראמפ בן 78, בדיוק גילו של ג'ו ביידן כשזה נכנס לבית הלבן. מכיוון שביידן סופג ביקורת רבה על כשירותו לתפקיד, גם עבור טראמפ עלול הגיל המבוגר להוות חיסרון.