יותר מיממה לאחר מה שנראה כמו זליגת טילים לשטח הכפר פז'וודוב שבדרום-מזרח פולין, שהובילה למותם של שניים מתושבי הכפר, התושבים המקומיים מבינים כי המלחמה עלולה לחצות את הגבול ולעבור לצד שלהם בכל עת.

אחרי פגיעת הטילים מרוסיה: פולין מעלה כוננות ושוקלת הפעלת סעיף 4 של נאט"ו
"כוון לעבר מחוז לבוב": זה הטיל שנורה ע"י אוקראינה ונפל בשטח פולין
גורמים אמריקאים: "יש אינדיקציות לכך שהטיל לעבר פולין נורה ע"י אוקראינה"

כאשר נודע על האירוע, רבים מהאזרחים הפולנים סירבו להאמין ונתקפו חרדה, אך חלקם הביעו הקלה מסוימת לאחר המידע כי ככל הנראה מדובר בטיל נ"מ אוקראיני שנורה על ידי אוקראינה ונחת בפולין, ולא מתקפה רוסית. 

"לכולנו יש את המחשבה הזו בראש, שאנחנו נמצאים ממש ליד הגבול (עם אוקראינה) ועימות מזוין עם רוסיה עלול לחשוף אותנו ישירות לקו העימות", אמר ראש המחוז. "זהו החשש הכי גדול. אם אכן מדובר בטעות ותאונה מהצד האוקראיני, לא אמורות להיות לכך השלכות גדולות, אבל אני לא מומחה". 

עם זאת, מספר משפחות בכפר כבר החלו לארגן סידורי מעבר למקרה חירום. הורים רבים בפז'וודוב השאירו את ילדיהם ביום רביעי בבתים, אחרי נפילת הטילים, בעוד שאחרים ניסו לאמוד את הנזק שנגרם לבניינים הסמוכים כתוצאה מהפיצוץ, שפגע במייבש תבואה בחווה, 6 ק"מ בלבד מהגבול האוקראיני, והרעיד חלונות במרחק של 15 ק"מ משם. 

"אני מבועתת, אנשים שהכרנו היטב מתו", אמרה מורה בבית הספר היסודי באזור, השוכן 100 מטרים בלבד ממקום הפיצוץ. קורבנות הפיצוץ היו שני גברים שעבדו במתקן האחסון, בני 58 ו-62.