שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדולהיאן, האשים היום (חמישי) את ישראל ושירותי הביון המערביים בתכנון לפלג את המדינה ולהתחיל במלחמת אזרחים, יממה לאחר ששבעה בני אדם נהרגו בדרום מערב המדינה במה שהתקשורת הממלכתית הציגה כ"מתקפת טרור".

נקמת המשטר באיראן? ביהמ"ש: "אלף מתפרעים יישפטו באופן פומבי"
"הם יכולים להגיע לירושלים": האם יש סכנה לעיתונאים מתנגדי המשטר האיראני?

"שירותי ביון שונים, ישראל וכמה פוליטיקאים מערביים שמתכננים מלחמת אזרחים, הרס והתפוררות באיראן, צריכים לדעת שטהרן היא לא לוב או סודן", צייץ עבדולהיאן, והוסיף כי האיראנים לא ייפלו לתוכניות כאלה.

כזכור, מחאת החיג'אב באיראן שנמשכת כבר קרוב לחודשיים מאתגרת את הממשל וגורמת לסדקים בתוך האליטה הפוליטית האיראנית באופן נדיר שבקושי נראה ב-43 שנות קיומה של הרפובליקה האסלאמית. אפילו הגורמים הקשוחים ביותר מתחילים להכיר בדרישות המפגינים וקוראים לעמיתיהם "להקשיב לעם", כך דווח באתר ה"אינדיפנדנט" הבריטי. 

לפי הדיווח, השסעים באליטה הפוליטית בעלי פוטנציאל הרסני פחות מהפיצולים שהופיעו בעקבות המחאה העממית שפרצה ב-2009 בעקבות בחירתו מחדש של נשיא "קשוח" שנוי במחלוקת. עדיין לא ברור אם התמתנות כלשהי בטון משקפת שינוי במדיניות או מחוות ריקות של מנהיגות מבוהלת שמטרתה להרגיע את המזג ולהאט את ההפגנות.