המחאות באיראן עולות שלב: מפגינים הציתו אמש (חמישי) את ביתו הישן של רוחאללה ח'ומייני, המנהיג העליון לשעבר ומנהיגה של המהפכה האסלאמית במדינה - כך עולה מצילומים שהופצו ברשתות החברתיות. 

"הם יכולים להגיע לירושלים": האם יש סכנה לעיתונאים מתנגדי המשטר האיראני?

מפגינים יצאו לרחובות בלפחות 23 ערים ברחבי איראן, כאשר בעיר חומיין מפגינים כאמור הציתו את ביתו של מייסד הרפובליקה האסלאמית וצעקו סיסמאות נגד מנהיגי הדת של טהרן. "השנה היא שנת הדם, המנהיג העליון יופל", קראו המפגינים בבירה. 

בתוך כך, סוכנות הידיעות החצי-רשמית של איראן פארס ציינה כי חמישה מחברי כוחות הביטחון נהרגו במהלך ההפגנות אתמול. כאשר במסגרת ההפגנות, שנכנסו השבוע לחודש השלישי שלהן - יותר מ-300 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון ואלפים נעצרו, לפי ארגוני זכויות אדם.

אתמול, שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדולהיאן, האשים את ישראל ושירותי הביון המערביים בתכנון לפלג את המדינה ולהתחיל במלחמת אזרחים, יממה לאחר ששבעה בני אדם נהרגו בדרום מערב המדינה במה שהתקשורת הממלכתית הציגה כ"מתקפת טרור".

"שירותי ביון שונים, ישראל וכמה פוליטיקאים מערביים שמתכננים מלחמת אזרחים, הרס והתפוררות באיראן, צריכים לדעת שטהרן היא לא לוב או סודן", צייץ עבדולהיאן, והוסיף כי האיראנים לא ייפלו לתוכניות כאלה.