חשד לפשע שנאה בגרמניה: ארבעה חורים שנגרמו מירי קליעים נמצאו הבוקר (שישי) בבניין השוכן סמוך לבית הכנסת הישן בעיר אסן שבמערב גרמניה. הבניין שבו נמצאו חורי הקליעים שימש בעבר את רב בית הכנסת בעיר. המשטרה המקומית פתחה בחקירה וגורמי הביטחון במדינה מסרו כי הם מחפשים אחר החשוד בתקיפה, וכי לא היו נפגעים באירוע.

לדברי המשטרה המקומית, עוברי אורח ברחוב דיווחו על החורים שנגרמו מהירי, וכי בסרטון ממצלמת האבטחה בזירה ניתן לראות אלמוני יורה לעבר דלת הבניין, אולם בשל איכות ההקלטה הירודה לא ניתן לזהותו.

הרברט ראול, שר הפנים של נורדריין-וסטפאליה, דיבר על "מתקפה" במקום. ביטחון המדינה מעורב בחקירה. הרקע לא היה ברור בתחילה. לא היו נפגעים. רשויות העיר מסרו כי מעונו של הרב אינו משמש למגורים נכון להיום, אלא כמוזיאון להיסטוריה של יהדות גרמניה. המשטרה מסרה כי לא נשקפת סכנה לציבור וכי חקירת המקרה עדיין נמשכת.

מתיאס ורק, דובר משטרת אסן, מסר: "זה בניין חוץ, ביתו של הרב. למעשה נמצאו ארבעה חורי קליעים בשמשת חלון. על סמך ממצאים ראשוניים אנחנו מניחים שמדובר בכלי ירייה חי, כי גם קליע פילח את השמשה לגמרי".

אחר הצהריים המשיכו השוטרים לחפש רמזים סביב זירת הפשע, לאחר שהמשטרה העריכה את תיעודי הוידאו מהזירה. "הצלחנו לראות אדם במעקב וידאו, זה החשוד לכאורה. עם זאת, איכות הקלטות הווידאו ירודה מאוד. לכן טכנאים נמצאים כעת בתהליך של עיבוד החומר כדי שנוכל לקוות לקבל רמזים על זהות החשוד".

בית הכנסת הישן בעיר אסן ובית הרב בו נמצאו חורי הירי, הוצתו במהלך הפוגרום בליל הבדולח שהתרחש בנובמבר 1938. מכון סלומון לודוויג שטיינהיים להיסטוריה יהודית-גרמנית וחדרי אוניברסיטת דואיסבורג-אסן שוכנים בביתו של הרב, ממש ליד בניין בית הכנסת. אמצעי המיגון של בית הכנסת הישן, המשמש כיום את העיר אסן כמכון תרבות, ייבדקו ויותאמו במידת הצורך, לדברי המשטרה.