ההפגנות באיראן מסלימות: לפי דיווחים וסרטונים שהתפרסמו ברשתות החברתיות בימים האחרונים, נראה כי מחאת החיג'אב שפרצה באיראן בעקבות מותה במעצר של הצעירה מהסא אמיני רחוקה מלדעוך ואף הולכת ומסלימה. בסרטונים ניתן לראות שריפה משתוללת בבית האבות של מייסד הרפובליקה האסלאמית המנוח, האייתוללה רוחאללה חומייני, שככל הנראה הוצתה בידי מפגינים. 

במקביל, דווח כי מפגינים החלו לתקוף את כוחות משמרות המהפכה שפועלים לדיכוי ההפגנות. לפי אתר החדשות של משמרות המהפכה, שני סוכני מודיעין נהרגו בעימותים עם מפגינים ביום חמישי בלילה. עוד נאמר כי שלושה אנשי משמרות המהפכה וחבר מיליציית בסיג' נהרגו בטהרן, במשהד נהרגו שני חברי מיליציית הבסיג', ובאסיג'י אחד וחבר משטרה אחד נהרגו בכורדיסטן.

ביתו של חומייני הוצת באיראן (צילום: רויטרס)
ביתו של חומייני הוצת באיראן (צילום: רויטרס)

רשת הפעילים 1500Tasvir אמרה כי התקרית בה הוצת ביתו של האייתוללה לשעבר חומייני התרחשה ביום חמישי בערב בעיר הולדתו של חומייני, חומיין, דרומית לבירה טהראן. בסרטונים נראים עשרות אנשים מריעים כאשר הבזק אש ניצת בבניין, שהוסב למוזיאון.

רויטרס אימתה את מיקומם של שני קטעי וידאו באמצעות הקשתות והבניינים הייחודיים התואמים את תמונות הקבצים. עם זאת, רויטרס לא יכלה לאמת באופן עצמאי את התאריכים שבהם צולמו הסרטונים. 

סוכנות הידיעות החצי-רשמית "תסנים" הכחישה כי ביתו של חומייני הוצת, ואמרה כי מספר קטן של אנשים התאספו מחוץ לבית. "הדיווח הוא שקר", אמר תסנים. "דלתות ביתו של מייסד המהפכה הגדולה ז"ל פתוחות לציבור".

סרטונים נפרדים שפרסמה רשת הפעילים הראו מפגינים צועדים במספר ערים במחוז סיסטן-בלוצ'יסטן, כולל בבירה זאהדאן, שם המפגינים קראו "מוות לחמינאי", ובחבאר, שם המפגינים הסירו ורמסו את השלט של שדרה על שם האייתוללה חומייני. 

בסרטון אחר שפורסם ברשתות החברתיות, שצולם ככל הנראה בהלוויה של ילד בן 10 שנהרג מירי בהפגנה, הראה את המפגינים קוראים "חמינאי אנחנו נקבור אותך".