בית המשפט בקליפורניה גזר הלילה (שבת) 11 שנים ושלושה חודשי על מייסדת 'ת'ראנוס' אליזבת הולמס בגין הונאת משקיעים בסטארט-אפ בדיקות הדם שלה, שבעבר הוערך בתשעה מיליארד דולרים. הולמס כונתה בידי מגזין פורבס כ'המיליארדרית הצעירה ביותר בעולם' ב-2014  כשהייתה רק בת 30, וחלקה בחברת ת'ראנוס היה שווה 4.5 מיליארד דולר.

בית המשפט חישב את ההפסד הכולל והגיע לכ-384 מיליון דולר בהשקעות והפסד של 121 מיליון דולר בערך המנייה שניתן לייחס ישירות להונאה של הולמס. כמו כן, נחשף כי הולמס הונה יותר מ-10 משקיעים ונגזר עליה שלושה סעיפים של הונאת משקיעים, וסעיף אחד של קשירת קשר. זאת, לאחר שחבר המושבעים הרשיע אותה בחודש ינואר האחרון לאחר משפט שנמשך שלושה חודשים.

איור של אליזבת הולמס בבית המשפט בקליפורניה (צילום: רויטרס)
איור של אליזבת הולמס בבית המשפט בקליפורניה (צילום: רויטרס)

בעת קבלת גזר הדין היא הביעה חרטה בדמעות כשהיא ציינה שאכזבה את האנשים שהאמינו בה. "אני הרוסה מהכישלונות שלי", אמרה, "בכל יום בשנים האחרונות הרגשתי כאב עמוק על מה שאנשים עברו בגלל שהכשלתי אותם. אני מתחרטת על הכשלים שלי בכל תא בגופי".

גזר הדין סימן סוף דרמטי לסאגה ארוכת השנים של חברת בדיקות הדם, לאחר שהולמס הקימה אותו כשנשרה מסטנפורד בגיל 19. היא הבטיחה טכנולוגיה מהפכנית שיכולה להריץ מאות בדיקות על בסיס טיפות דם בלבד, והחברה שהקימה משכה תומכים ומשקיעים מוכרים כמו שר החוץ האמריקאי לשעבר הנרי קיסינג'ר ושר ההגנה האמריקאי לשעבר ג'יימס מאטיס, שלבסוף העידו נגדה במשפט.