על רקע המשך ההפגנות ההמוניות של אזרחי איראן, בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי, הזהיר הערב (שבת) כי "אויביה של איראן עשויים לנסות לגייס פועלים, לאחר שלא הצליחו להפיל את המשטר האסלאמי במשך יום מחודשיים של אי שקט". 

המנהיג העליון של איראן הדגיש כי "עד לשעה זו, תודה לאל, האויבים שלנו הובסו. אך יש להם טריק חדש בכל יום, ועם התבוסה שחטפו עד כה, הם עשויים לפעול דרך מעמדות שונים, כמו הפועלים והנשים". דבריו של חמינאי מגיעים לאחר שנשים וסטודנטים באוניברסיטאות מילאו תפקיד בולט בהפגנות הרחוב נגד המשטר, כשהם מנופפים ושורפים כיסויי ראש כדי להוקיע את קוד הלבוש האיסלאמי הנוקשה של המשטר.

מחאות באיראן (צילום: רויטרס)
מחאות באיראן (צילום: רויטרס)

בתוך כך, ארגון זכויות האדם הכורדי Hengaw, דיווח כי עד כה נהרגו 402 בני אדם במחאות ההמוניות ברחבי המדינה, ביניהם 58 קטינים. כמו כן, כ-54 אני כוחות הביטחון נהרגו, ויותר מ-16 אלף אזרחים נעצרו. מערכת המשפט במדינה כבר הודיעה כי תגזור גזר דין מוות על חמישה מפגינים, לאחר שהעמידה יותר מאלפייים אזרחים לדין, בגין השתתפות במחאות.

אמש, דווח כי מפגינים החלו לתקוף את כוחות משמרות המהפכה שפועלים לדיכוי ההפגנות. לפי אתר החדשות של משמרות המהפכה, שני סוכני מודיעין נהרגו בעימותים עם מפגינים ביום חמישי בלילה. עוד נאמר כי שלושה אנשי משמרות המהפכה וחבר מיליציית בסיג' נהרגו בטהרן, במשהד נהרגו שני חברי מיליציית הבסיג', ובאסיג'י אחד וחבר משטרה אחד נהרגו בכורדיסטן.

כמו כן, בסרטונים שיצאו מתוך איראן, ניתן לראות שריפה משתוללת בבית האבות של מייסד הרפובליקה האסלאמית המנוח, האייתוללה רוחאללה חומייני, שככל הנראה הוצתה בידי מפגינים. רשת הפעילים 1500Tasvir אמרה כי התקרית בה הוצת ביתו של האייתוללה לשעבר חומייני התרחשה ביום חמישי בערב בעיר הולדתו של חומייני, חומיין, דרומית לבירה טהראן. בסרטונים נראים עשרות אנשים מריעים כאשר הבזק אש ניצת בבניין, שהוסב למוזיאון.