משטרת ניו יורק סיכלה היום (שבת) ניסיון פגיעה בקהילה היהודית בעיר. במסגרת חקירת האירוע, נעצרו שני חשודים ונתפסו כלי נשק, בין היתר סכין ציד, אקדח מסוג גלוק וכ-30 כדורים. בהודעת המשטרה נמסר כי אחד החשודים היה מבוקש לאחר שפרסם לאחרונה שורה של איומים על בתי כנסת בעיר.

מפקדת משטרת ניו יורק כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אנו אסירי תודה לחוקרי המשטרה ולשותפים לאכיפת החוק שחשפו ועצרו איום על הקהילה היהודית שלנו. המעצרים ותפיסות הנשק הם הוכחה לערנותם ושיתוף הפעולה שלהם".

בשבוע שעבר הואשם צעיר כבן 18 ממחוז מידלסקס שבניו ג'רזי לאחר שאיים לפגוע בבתי כנסת וביהודים, מה שהוביל את ה-FBI לפרסם הודע, אזהרה חריגה ולפיה הם מחזיקים במידע אמין על איום נרחב על בתי הכנסת בניו ג'רזי. "בשלב זה אנו מבקשים לנקוט בכל אמצעי האבטחה כדי להגן על הקהילה ומוסדותיה", נכתב.

הצעיר הואשם בסעיף אחד של "העברת איום במסחר בין-מדינתי וחוץ", שדינו עד חמש שנות מאסר וקנס של 250,000 דולר. האיום הגיע בתקופה שבה תקריות של רקע אנטישמי גברו ברחבי המדינה. ישנם 525 מקרים ידועים של הטרדה, ונדליזם ותקיפה של מוסדות יהודיים בשנה שעברה- עלייה של 61% לעומת 2020, כך לפי הליגה נגד השמצה.

בשנה שעברה, הליגה נגד השמצה רשמה 2,717 תקריות אנטישמיות ברחבי המדינה, עלייה של 34 אחוז מהתקריות שדווחו ב-2020 והמספר הגבוה ביותר שרשם הארגון מאז שהחל לעקוב אחריהם ב-1979.