מלחמת רוסיה-אוקראינההתובע הכללי של אוקראינה, אנדריי קוסטין, הצהיר היום (ראשון) כי יותר מ-8,300 אזרחים נהרגו עד כה במלחמה בין שתי המדינות, ביניהם 437 ילדים. כמו כן, קוסטין הוסיף כי יותר מ-11 אלף בני אדם נפצעו, במלחמה שהחלה לפני כתשעה חודשים. לדבריו, "סביר להניח שמספר הקורבנות הפועל יהיה גבוה יותר, מכיוון שלרשויות באוקראינה אין עדיין גישה לכמה אזורים שנכבשו על ידי רוסיה".

במקביל, סגן יו"ר מועצת הביטחון של רוסיה, דמיטרי מדבדב, שלח מסר תקיף לכיוונה של אוקראינה, והצהיר כי "קייב היא עיר רוסית". מדבדב טען כי ההצרה מגיעה בתגובה לאיומים האוקראינים כי "קרים תחזור לשטחה של אוקראינה". הוא הוסיף כי "קייב הייתה אחת הערים הרוסיות הגדולות בתקופת האימפריה הרוסית, ואחת הבירות של ברית המועצות". בנוסף, מדבדב הדגיש כי "קייב היא פשוט עיר רוסית, ותושביה תמיד חשבו ודיברו בשפה הרוסית". לדבריו, "זה הכל ברור לגמרי, מה צריך לחזור לידיה של רוסיה, ואיך זה יחזור". 

הכור בז'פוריז'יה  (צילום: רויטרס)
הכור בז'פוריז'יה (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר, האוקראינים דיווחו על יותר מ-12 פיצוצים שהתרחשו בסמוך לתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה. יושב ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, קרה בדחיפות להפסקת הלחימה בסמוך לתחנה הגדולה באירופה, הממוקמת על נהר הדניפרו, בקו החזית, ואמר כי "מי שעומד מאחורי זה, חייב להפסיק מיד, אתם משחקים באש". צבא רוסיה כבר שלח אצבע מאשימה לכיוונה של אוקראינה.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מסרה כי "במפעל שבשליטת רוסיה נגרם נזק לכמה מבנים, מערכות וציוד, אך שום נזק לא גרם למצב קריטי, אין סכנה לבטיחותו של האתר ואין נפגעים. הפיצוצים בסמוך לתחנת הכוח אינם מתקבלים על הדעת". כמו כן, כלי תקשורת ברוסיה ציטטו גורם רשמי בתחנת הכוח, שאמר כי "15 פגזים נורו לעבר מתקני המפעל, ונחתו ליד מתקן לאחסון פסולת גרעינית יבשנה ובניין שמכיל דלק גרעיני טרי". עם זאת, לדבריו, "לא זוהתה פליטה רדיואקטיבית".

מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)
מתגייסים טריים לצבא רוסיה (צילום: רויטרס)

כאמור, נראה כי הלחימה במזרח אירופה רחוקה מסיומה. אמש, טען צבא אוקראינה כי 60 חיילים רוסים נהרגו במתקפת ארטילריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס". זאת הפעם השנייה בתוך פחות משבוע, שאוקראינה טוענת כי גרמה לאבדות גדולות בקרב הצבא הרוסי. בתוך כך, גורמים בצבא אוקראינה מסרו כי "רוסיה ספגה את האבידות ביום חמישי, כאשר הצבא הפגיז אתרים מדרום לחרסון.

הדיווח מאוקראינה מגיע, לאחר שביום חמישי האחרון טענה אוקראינה אמרה כי התמודדה עם התקפות עזות במזרח מצד כוחות רוסים מתוגברים בכוחות שנסוגו מחרסון בדרום. האוקראינים טענו כי כ-50 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו בהתקפה ארטילרית אוקראינית ארוכת טווח.