קרן זכויות האדם על שם רוברט פ' קנדי הודיעה כי הנסיך הארי ורעייתו הדוכסית מייגן מרקל יקבלו פרס על "הפגנת גבורה" מול "הגזענות השיטתית" בבית המלוכה הבריטי.

פרס "אדווה של תקווה" יוענק לדוכס ולדוכסית מסאסקס באירוע גאלה חגיגי בניו יורק ב־6 בדצמבר. הפרס נועד "להוקיר מנהיגים יוצאי דופן בממשל, בעסקים, בפעילות הציבורית ובבידור שהפגינו מחויבות לשינוי חברתי ופעלו להגן ולקדם שוויון, צדק וזכויות אדם", ובין הזוכים השנה גם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וכוכב הכדורסל ביל ראסל, שהלך לעולמו ביולי האחרון.

קרי קנדי, בתו של הסנאטור הדמוקרטי והתובע הכללי לשעבר שנרצח ב־1968, הסבירה כי הדוכס והדוכסית "הפגינו גבורה", כאשר התייצבו מול "מבנה הכוח" של משפחת המלוכה, אף שידעו שהם עומדים לשלם על כך מחיר.

"הם הלכו למוסד הוותיק ביותר בהיסטוריה הבריטית ואמרו להם שמה שהם עושים לא בסדר, שלא יכולה להיות גזענות שיטתית בתוך המוסד, שהם לא יכולים לשמר חוסר הבנה כלפי בריאות הנפש", אמרה קנדי ל"טיימס" הבריטי. "הם ידעו שיהיו השלכות, שהם יאבדו את משפחתם. אבל הם עשו את זה בכל זאת, כי הם האמינו שהם לא יוכלו לחיות עם עצמם, אם לא יטילו ספק בסמכות הזאת".

אולם מומחים לבית המלוכה הבהירו כי הענקת הפרס לא תקדם פיוס בין בני הזוג שעזבו לארה"ב לבין בני המשפחה גם לנוכח הפרסום המתקרב של ספרו האוטוביוגרפי של הנסיך הארי. "זה לא יסייע ליחסים", אמרה אינגריד סוורד, העורכת הראשית של "מגזין מג'סטי". "הארי ומייגן צריכים לחשוב למה הם מקבלים את הפרסים האלה ואם הם ראויים להם".