בית המשפט בהולנד אישר היום (שלישי) את בקשתה של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה להסגיר לישראל את סוכן הדוגמניות שי אביטל, לצורך העמדתו לדין בגין עבירות מין בשתי מתלוננות. בית המשפט הקריא את תמצית ההחלטה והנוסח המלא יימסר בשעה 16:00 שעון הולנד.

עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי המייצגים את אביטל מסרו: "המשפט יתנהל בארץ ולא בהולנד. הטענות שהועלו בביהמ"ש בהולנד, בעיקרן משפטיות ועוסקות אך ורק בסוגיית הסגרתו. אין לדיון כל קשר לשאלת חפותו לה הוא טוען כל העת. מעולם לא היתה לשי כל כוונה שלא לחזור לישראל ולהוכיח את חפותו".

יו"ר נעמת, חגית פאר, בתגובה להחלטת בית המשפט בהולנד להסגיר את שי אביטל לישראל: ״זהו יום חשוב במאבק העיקש והארוך להבאתו לצדק של שי אביטל- כאן בישראל. המתלוננות זכאיות לראות את עבריין המין הסדרתי הזה לכאורה מובא לבית משפט ישראלי לאחר שברח מהארץ בכדי לא להתמודד עם ההאשמות הקשות נגדו״.

כזכור, בחודש אוגוסט נעצר אביטל בלב אמסטרדם, במסגרת פעילות משותפת של חטיבת המודיעין ומשטרת הולנד.  אביטל יצא ממסעדה באזור ליידספליין, זוהה ברחוב על ידי נציגת המשטרה בהולנד - ונעצר לאחר זיהוי מלא. המשטרה זימנה כבר בחודש מרץ האחרון את אביטל, השוהה בחו"ל, להגיע ארצה לחקירה. נגד אביטל עומדות תלונות אודות 26 מקרים שבהם יוחס לו מנעד עבירות רחב בתחום עבירות המין, לרבות אונס וכלה במעשה מגונה.