מלחמת רוסיה-אוקראינהשירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) סיכל "מזימה אוקראינית" לפוצץ את צינור הגז התת-ימי בין רוסיה לטורקיה, כך דווח הבוקר (חמישי) ברשת הטלוויזיה הרוסית RT. על פי הדיווח, החוליה, שהייתה מורכבת ממספר אזרחים רוסים, תכננו לפגוע בצינור בעזרת מוקשים מגנטיים.

עוד דווח ברשת הרוסית כי "האזרחים הרוסים היו מעורבים בכנה ובתמיכה החומרית של מתקפת הטרור, והם נלקחו למעצר על ידי ה-FSB". כמו כן, נמסר כי "היה קשר ישיר בין המתכננים לשירות המיוחד האוקראיני במהלך המבצע". על פי הפרטים שדווחו, בקייב מסרו הנחיות מדויקות לגבי מיקומו המדויק של הצינור, באזור וולגוגרד, על גדול נהר הוולגה, וכיצד למקם את הפצצה כך שהיא תשבית את הצינור, המשמש לאספקת הגז הטבעי לאירופה.

כמו כן, שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה פרסם תמונות, שצולמו לכאורה במהלך המעצר. כלו כללו צילומים של שני מעצרים שבוצעו במקומות שונים, תפיסה של פצצות, חומרי נפץ, ו-593 אלף רוב במזומן. המעצר התבצעה לאחר שבאמצע חודש ספטמבר האחרון, דיווח ה-FSB כי לכד סוכן אוקראיני וכמה שותפים, שלפי החשד זממו לפוצץ את הצינור. הצינור עמד במרכז הדיונים בין רוסיה לטורקיה, כאשר מוסקבה הציעה לאנקרה כי תוכל לשמש כמתווכת לאספקת הגז הטבעי לדרום אירופה.

כזכור, מדינות אירופה פתחו בסוף חודש ספטמבר האחרון בחקירת דליפות בלתי מוסברות בשני צינורות גז של חברת נורד סטרים  העוברים מתחת לים הבלטי ליד שוודיה ודנמרק. מהממצאים הראשונים עלה כי שני פיצוצים בעוצמה של 2.3 ו-2.1 בסולם ריכטר, שווי ערך למאות ק"ג של TNT, גרמו לארבע דליפות, שתיים בתחום המים הכלכליים הבלעדיים של כל אחת משתי המדינות.