על רקע המשך "מחאת החיג'אב" ששוטפת את איראן, בעקבות מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני, נמשכים ניסיונות המשטר של הרפובליקה האסלאמית ומנגנוני הביטחון שלו להדוף את המפגינים. בתוך כך, המשטר זכה לתמיכה מפתיעה, כאשר "ועד הקהילה ליהודי טהרן" פרסם מכתב ובו גינוי פומבי למחאות.

במכתב שפורסם באתר "iranjewish", נכתב כי "זהו גינוי לתסיסה האחרונה במדינה שהובילה למותם ופציעתם של כמה בני אדם בארצנו, כמו גם הפסדים כספיים רבים למדינה. הקהילה מכריזה כי היא תמיד צייתה לעמדתו של המנהיג העליון, כמו בני ארצנו, והייתה בקו הקדמי של העימות, עם מי ששיבש את הסדר והביטחון".

המחאה באיראן (צילום: AFP)
המחאה באיראן (צילום: AFP)

עוד נכתב כי "הקהילה מצהירה כי אויבי המערכת, מייצרים חוסר ביטחון על ידי הכוונת אחדות העם. בימים האחרונים התרחשו אירועים ותקריות מצערות בארצנו האהובה, שפגעו בלב הנאמנים לאיראן ולמערכת האסלאמית הקדושה. הקהילה מבקשת מכל בני ארצנו היקרה להימנע מקיטוב המדינה ולדון בחלק מהדברים. אנו מקווים שבעתיד הקרוב נראה אחדות, שלום, ביטחון ואושר בארצנו האהובה".

כאמור, המחאה לא רק ממשיכה לשטוף את הרפובליקה האסלאמית, אלא נראה כי היא מסלימה. ביום שבת האחרון פורסמו סרטונים ובהם תיעודים שמראים כי שריפה משתוללת בבית האבות של מייסד הרפובליקה האסלאמית המנוח, האייתוללה רוחאללה חומייני, שככל הנראה הוצתה בידי מפגינים. 

במקביל, דווח כי מפגינים החלו לתקוף את כוחות משמרות המהפכה שפועלים לדיכוי ההפגנות. לפי אתר החדשות של משמרות המהפכה, שני סוכני מודיעין נהרגו בעימותים עם מפגינים ביום חמישי בלילה. עוד נאמר כי שלושה אנשי משמרות המהפכה וחבר מיליציית בסיג' נהרגו בטהרן, במשהד נהרגו שני חברי מיליציית הבסיג', ובאסיג'י אחד וחבר משטרה אחד נהרגו בכורדיסטן.