לאחר התוצאות המאכזבות מבחינת המפלגה הרפובליקנית בבחירות אמצע הכהונה בארה"ב, מספר פוליטיקאים רפובליקנים תקפו את הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, והביעו חשש ממועמדותו לרוץ שוב לנשיאות מטעם המפלגה ב-2024. לטענתם, "הוא יוביל לתבוסה, הבית הלבן יישאר בידי הדמוקרטים". זאת, לאחר שהצהיר כי בכוונתו לרוץ שוב בבחירות הקרובות לנשיאות.

כמו כן, טענו אותם חברים במפלגה הרפובליקנית, כי רוב המועמדים שנהנו מתמיכתו של טראמפ, הפסידו בבחירות האמצע, והביאו לידי ביטוי את "הדעיכה" בפופולריות של הנשיא לשעבר, ובכוחו לגייס בוחרים חדשים. מושל ניו ג'רזי לשעבר, כריס כריסטי, אמר כי "המפלגה הרפובליקנית מפסידה פעם אחר פעם בבחירות, טראמפ שם את עצמו לפני המפלגה". במקביל, יו"ר בית הנבחרים לשעבר, פול ראיין, אמר כי "אני חושב שאנחנו יודעים עכשיו באופן ברור, שאנחנו נפסיד אם טראמפ יהיה המועמד הרפובליקני".

דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)
דולנד טראמפ (צילום: רויטרס)

כזכור, אחרי תקופה ארוכה של רמיזות ושמועות, טראמפ הכריז בשבוע שעבר באופן רשמי כי הוא מתכוון לרוץ לנשיאות בבחירות הקרובות, ב-2024. מכיוון שטראמפ כיהן רק קדנציה אחת כנשיא, אין כל מניעה לכך שיתמודד שוב. טראמפ נאם וחזר על הסיסמאות שהביאו לו את הניצחון ב-2016: "כדי שאמריקה תחזור להיות גדולה, אני מכריז הלילה על מועמדותי. עד לפני שנתיים היינו אומה גדולה ואנחנו נחזור להיות אומה גדולה. הקאמבק של אמריקה מתחיל עכשיו. תחת הנהגתנו היינו אומה מרהיבה, היינו חזקים וחופשיים. אנחנו עכשיו בנסיגה וכושלים", הוסיף טראמפ בהצהרתו.

לאחר בחירות האמצע, דווח כי הנשיא לשעבר האשים בהפסד את המעגל הפנימי הקרוב אליו, ואף את רעייתו, מלניה טראמפ. טראמפ טען כי הם אלו שדחקו בו לתמוך במועמד שהפסיד. מגי הברמן, כתבת עיתון "הניו יורק טיימס" צייצה בחשבון הטוויטר שלה וטענה כי "הנשיא אמר למלניה כי ההחלטה שלה לתמוך באוז היא לא מההחלטות הטובות שעשתה".