על רקע המתיחות בין קוריאה הצפונית לארה"ב, מנהיג המדינה המסוגרת, קים ג'ונג און, הצהיר כי "המטרה הסופית שלנו היא להחזיק בכוח הגרעיני החזק ביותר בעולם". זאת, לאחר שהמנהיג איים להשתמש בנשק גרעיני בתגובה לכל איום על מדינתו, ולאחר שוושינגטון דיווחה כי המדינה המסוגרת מתכוננת לבצע ניסוי בטיל מסוג Hwasong-17.

בנאומו מול קציני הצבא, אמר כי "המטרה של בניית הכוח הגרעיני, היא לשמור על כבודם וריבונותם של המדינה והעם. המטרה היא להחזיק בכוח האסטרטגי החזק ביותר בעולם, הכוח המוחלט שלא נראה במאה השנים האחרונות". לדבריו, "המדענים עשו קפיצת מדרגה מדהימה בפיתוח הטכנולוגיה להתקפת ראשי נפץ גרעיניים על הטילים הבליסטיים".

קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בטיל בליסטי (צילום: KCNA via REUTERS)
קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בטיל בליסטי (צילום: KCNA via REUTERS)

כאמור, קים ג'ונג אום הצהיר השבוע כי מדינתו מתכוננת לבצע ניסוי בטיל Hwasong-17. על פי הדיווחים, הטיל הוא בעל טווח של 15 אלף קילומטרים, כאשר גורמים המעורים בפרטים תיאור אותו "כנשק האסטרטגי החזק ביותר בעולם, אשר מסוגל לפגוע בעומק ארה"ב".

עם זאת, בסיאול ובוושינגטון העריכו כי "הניסויים האחרונים כשלו ותהליך פיתוח הטיל עדיין לא הושלם". עוד מסרו גורמים בארה"ב כי "למרות שהטיל לא מהווה עדיין איום מיידי על וושינגטון או בעלות בריתה, הוא מעלה דאגה בקרב גורמי ביטחון במדינה לנוכח הצלחתה של פיונגיאנג לצבור ארסנל של טילים ויכולות גרעיניות שיהפכו בעתיד לאיום קיומי".

על פי המודיעין האמריקאי, ברשות קוריאה הצפונית בין 20 ל-60 ראשי נפץ גרעיניים שמישים, לעומת ארסנל אמריקאי ענק שעומד על 6,800 ראשי נפץ. המודיעין האמריקאי גם מסר כי, קוריאה הצפונית, אשר נתונה לסנקציות בינלאומיות חמורות, מסוגלת להתקין ראש נפץ גרעיני על הטילים שברשותה, שיכולים להגיע לחוף המערבי של ארה"ב, ובסיסים צבאיים באוקיינוס השקט ובאלסקה".