על רקע המתיחות בין איראן לישראל, מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, תקף היום (ראשון) את סעודיה, ישראל ובעלות בריתה והאשים אותן שוב בהתערבות במחאות ששטפו את הרפובליקה האסלאמית לאחר מותה של הצעירה הכורדית, מהסא אמיני. לדבריו, "אמריקה, ישראל, גרמניה, צרפת וסעודיה מנסות ליצור מתח בארץ הזו".

סלאמי הדגיש בדבריו כי "לאויב יש הרבה חלומות מטרידים, הוא חי באשליה, האויב הוא הראשון שנכשל מההתקשרות הזו, והוא לא יודע שהארץ הזו מספיק חזקה". מפקד משמרות המהפכה הבהיר כי "שיעים וסונים יקרים שהתאספו כאן, כחיילים של הארץ הזאת, אני אומר לכם במקום הקדוש הזה, שהשורשים הגדולים של המהפכה (האסלאמית) חזקים יותר מאשר מה שהאויב היה רוצה".

מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי (צילום: רויטרס)
מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי (צילום: רויטרס)

לאחר מכן, פנה לתקוף את ישראל. סלאמי הצהיר כי "תהיו בטוחים שהמשטר הציוני יקרוס, אבל המהפכה הזו לא תיפגע. אשליות האויב לא יגיעו לשום מקום, המערכת הזו חזקה, כך גם הבסיג' בהנהגתו של חמינאי, והם ינחילו תבוסות גדולות לאויב. הוא הגיע לכאן בכל הכוח, אבל אנחנו בהחלט נהפוך את סצנת ההמרדה הגדולה לבית הקברות שלו, של האמריקאים, הישראלים ובני בריתם". סלאמי המשיך ואמר כי "היום אנו נמצאים בצד אחד של החזית, היא חזית האסלאם, מול החזית שבה נמצא חוסר האמונה".

"לא ניתן להעמיד פנים. זה ברור כי צד אחד מובל על ידי אמריקה וישראל, ואת הצד השני מוביל המנהיג העליון של המהפכה (האסלאמית) והאנשים המאמינים והמהפכנים, ורק כך יש לקבוע את המשך הדרך. האמריקאים שהרגו עשרות מיליוני אנשים במלחמות שונות, הם היצואנים של הנשק ההרסני ושל ההרג ההמוני, וכך גם הבריטים, שהרגו בכל בעולם ויש להם גישות קולוניאליסטיות. הם מנסים לפגוע באומה האיראנית אבל הם לא יצליחו".

בסיום, התייחס שוב למחאת החיג'אב במדינה והסלמה במחאה באזור סיסתאן ובלוצ'סתאן. לדבריו, "תושבי הארץ הזו, במיוחד בפרובינציית סיסתאן ובלוצ'סתאן, הם פטריוטים, הם יודעים שהביטחון הוא מתנה מאלוהים. לתושבי המדינה הזו אני אומר בכנות שהמנהיג העליון של המהכפכה נמצא בקרב האנשים האלו, והוא מעריך את תושבי הפרובינציה. אנו מקריבים למענכם ואנחנו גאים בהקרבה הזו".