על רקע המתיחות הגוברת במזרח הרחוק בין סין לבנות בריתה של ארה"ב, הפנטגון פרסם היום (רביעי) דוח ובו נתונים דרמטיים על ארסנל הנשק הגרעיני של סין. על פי הדוח, מספר הטילים הגרעיניים בידיה יגדל פי 3 עד שנת 2035, כך שהמספר יעמוד על 1,500 ראשי נפץ גרעיניים. עוד נכתב כי בייג'ינג ממשיכה לשפר את היכולת של חייל האוויר הסיני.

וושינגטון רואה בבייג'ינג את האתגר הצבאי הגדול ביותר שלה, והדוח של הפנטגון על הצבא הסיני, הצביע על התקדמות במישור הגרעיני והקונבנציונלי. הפנטגון הוסיף כי למרות הגידול המשמעותי בארסנל הגרעין של סין, הוא עדיין יהיה קטן יותר בהשוואה לארסנל האמריקאי והרוסי. עוד צוין כי הסינים ערכו 135 ניסויים בשנת 2021, ומספר זה "עולה על מה ששוגר בשאר העולם".

צבא סין (צילום: רויטרס)
צבא סין (צילום: רויטרס)

כמו כן, הדוח ציין כי חיל האוויר הסיני מתקדם מאוד, ו"הדביק במהירות הפער מחילות האוויר במערב". גורם צבאי בכיר ציין כי "חיל האוויר הסיני השיג התקדמות מהירה בכל החזיתות, במיוחד בציוד ובאיכות הטייסים". בנוסף, הפנטגון סבור כי "הפעילות הסינית באזור האוקיינוס ההודי והשקט, הפכו ליותר אגרסיביים, במיוחד נגד טייוואן, שסין רואה בה כחלק בלתי נפרד משטחה".

כזכור, אדמירל צ'ארלס ריצ'רד, מפקד הפיקוד האסטרטגי של ארצות הברית, הזהיר בתחילת החודש מפני תכנית הנשק הסינית. לדבריו, "סין מפתחת את הנשק הגרעיני בצורה רחבה יותר מארה"ב וזו תהיה בעיה בטווח הקרוב". ממשל ביידן תיאר את סין כ"מתחרה העולמית העיקרית של ארה"ב" והזהיר מפני פיתוח הנשק הגרעיני בבייג'ינג. גורם ביטחוני בכיר אמר כי "סין מהווה אתגר לארה"ב, משום שהיא המתחרה היחידה שיש לה כוונת ויכולת לאתגר את ארה"ב באופן שיטתי בכל התחומים, הן בתחום הצבאי והן בתחום הכלכלי".