בית המשפט באיראן גזר היום (רביעי) עונש מוות על ארבעה בני אדם שלכאורה שיתפו פעולה עם המודיעין הישראלי - כך דיווחה סוכנות הידיעות החצי רשמית Mehr.

על פי הדיווח, על שלושה בני אדם נוספים נגזרו עונשים של בין חמש לעשר שנות מאסר בגין ביצוע פשעים כמו פעולה נגד הביטחון הלאומי, סיוע בחטיפה והחזקת נשק לא חוקי.

כזכור, לפני כחודשיים, סוכנות הידיעות האיראנית "אירנא" דיווחה כי המשרד למודיעין ולביטחון לאומי של הרפובליקה האסלאמית עצר 12 בני הדת הבהאית במחוז מזנדאראן, בצפון המדינה, בחשד לריגול למען ישראל. על פי הדיווח "חברי הארגון הציוניים זוהו ונעצרו בערים שונות במחוז".

כמו כן, על פי הדיווח, שניים מראשי ארגון הריגול, הוכשרו ב"בית הצדק העולמי", אשר שוכן במרכז הבהאי בחיפה, והקימו תא ריגול עם חברים אחרים בארגון ברחבי המחוז הצפוני.

בהמשך ההודעה של משרד המודיעין האיראני נאמר כי "חברי הארגון תקשרו באופן חשאי, והסתמכו על בסיס הודעות שנשלחו מחיפה והמשטר הציוני. הודעות אלו שימשו את חברי הארגון במדינה". במקביל, מנהלת המודיעין הכללי של מחוז מזנדאראן מסרה כי "כל פעילות של רשתות ריגול הקשורות למשטר הציוני לפעילות האנטי-מהפכנית, מפוקחת מקרוב על ידי המודיעין, וסוכניהם יטופלו באופן נחרץ".