מתיחות מדינית: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר היום (רביעי) כי "היחסים האישיים" של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלולים להשפיע על "היחסים ההיסטוריים" בין ישראל לאוקראינה, והוסיף כי הוא לא היה רוצה שישראל "תאזן בין אוקראינה לרוסיה".

"כמובן שאם נתניהו רוצה לשמור על קשריו האישיים עם פוטין, הוא יכול להמשיך לעשות את מה שהוא עושה", אמר זלנסקי בכנס הניו יורק טיימס. "דיברתי פעם אחת עם נתניהו מאז נבחר לראשות ממשלה, הוא מכיר היטב את הפרטים. זה לא נשק התקפי נגד רוסיה, מדובר בהגנה על אזרחים. אם הוא רוצה  לשמור על היחסים ההיסטוריים בין ישראל לאוקראינה עליו לעשות כל מה שאפשר כדי להציל כמה שיותר אנשים". 

רוסיה בהצהרה דרמטית: "נתמקד בשיפור התשתית הגרעינית שלנו"
רוסיה חוששת: זאת מערכת הנשק שתשפיע על המלחמה באוקראינה

אזרחים אוקראינים מברכים בדמעות את החיילים לאחר שחרור חרסון מהכיבוש הרוסי (רויטרס)

הערתו של זלנסקי מגיעה לאחר ששר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי "חיוני להימנע מכל סוג של עימות צבאי בין מעצמות גרעיניות, גם אם מדובר רק בנשק קונבנציונלי". לברוב הוסיף וטען כי "המערב דוחף את אוקראינה להמשיך להילחם נגד רוסיה".

במקביל, שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו אמר כי "על הכוחות המזוינים להשתמש במערכות נשק מתקדמות חדשות בסכסוך באוקראינה". לדבריו, "יש צורך להמשיך במודרניזציה ויצירת מערכות מבטיחות עם השימוש בהן לאחר מכן במהלך המבצע הצבאי המיוחד", כך אמר בישיבה של הגנרלים הבכירים.

שויגו, אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין, לא ציין באילו כלי נשק מתקדמים יש להשתמש, למרות שהוא אמר שהוא רוצה לדון עם הגנרלים בדרכים חדשות לשיפור התקפות ארטילריה וטילים. "דרכים חדשות להשתמש בהן בלחימה נבדקות", אמר שויגו, מבלי לתת פרטים.

באוקראינה, אמר שויגו, שיפרו את ירי הסוללה הנגדית על ידי שימוש במערכות רקטות ארוכות טווח בעלות הספק גבוה. "זה מאפשר לפגוע ביעילות במערכות רקטות וארטילריה זרות", אמר שויגו. דבריו שודרו בטלוויזיה הממלכתית הרוסית.