איראן ממשיכה לסעור בעקבות "מחאת החיג'אב" ששוטפת את המדינה מאז מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני. מאז חודש ספטמבר מאות אלפי אזרחים יצאו לרחובות והפגינו נגד המשטר, שהשתמש בדיכוי אלים נגד המפגינים. בתוך כך, סוכנות הידיעות הפרסית ISNA דיווחה היום (שלישי) כי 1,200 סטודנטים איראנים הורעלו, לילה לפני שהיו אמורים לקחת חלק במחאה המונית נגד המשטר.

על פי הדיווח, הסטודנטים שלומדים בשתי אוניברסיטאות במדינה, החלו להרגיש כאבי גוף עזים, הזיות והקאות בלתי נשלטות. תסמינים דומים התגלו גם אצל סטודנטים בארבע אוניברסיטאות אחרות ברחבי הרפובליקה האסלאמית. משרד המדע האיראני אישר כי התלמידים נפגעו מהרעלת מזון, מה שהוביל למחאה ספונטנית ובה השליכו הסטודנטים מזון על האדמה בשטח הקמפוסים. 

הפגנות על הרג הצעירה מהסא אמיני באיראן (צילום: רויטרס)
הפגנות על הרג הצעירה מהסא אמיני באיראן (צילום: רויטרס)

המשטר האיראני כבר הואשם בעבר בהרעלת סטודנטים בכוונה תחילה, על מנת לסכל מחאה. עם זאת, הרשויות במדינה טענו שוב כי מדובר היה בהרעלת מזון הקשורה להתפרצות חיידקים במי התהום באיראן. איגוד הסטודנטים האיראני הצהיר כי "חוויות העבר שלנו מאירועים דומים, באוניברסיטת אספהאן למשל, שוללים את הטענה של השלטון להרעלת מזון המונית זו". כמו כן, האגודה טענה כי המרפאות בקמפוסים נסגרו לפתע, מה שהקשה על הטיפול בסטודנטים.

הדיווח מגיע על רקע הפרסומים כי משמרות המהפכה באיראן סגרו את יחידות משטרת המוסר, לאחר יותר מחודשיים של הפגנות שנוצרו בשל מעצרה של הצעירה מהסא אמיני. עם זאת, אף גורם רשמי ברפובליקה לא אישר את הדיווח. במדינה נטען כי "כמה כלי תקשורת זרים ניסו לאפיין את הצהרת התובע הכללי כ'נסיגת הרפובליקה האסלאמי בעקבות מחאת החיג'אב'".