הפרלמנט באינדונזיה אישר היום (שלישי) חוק חדש הקובע כי יחסי מין מחוץ לנישואים ייחשבו לעבירה פלילית שדינה עשוי להגיע עד לשנת מאסר אחת. מבקרי החוק רואים בו "אסון" לזכויות האדם וכבר הצעירו כי יפגע באופן משמעותי בהשקעות החוץ במדינה ובמספר התיירים הצפוי להגיע.

החוק החדש יחול על אזרחי המדינה וכן על זרים המתגוררים באינדונזיה, או מבקרים באתרי הנופש השונים במדינה. כמו כן, החוק יאסור על כל מגע מיני בין שני אנשים שאינם נשואים. רבים במדינה כבר הביעו חשש מהחוק החדש. אג'נב, אישה מוסלמית בת 28 המתגוררת במדינה, אמרה כי כעת היא נמצאת בסיכון, משום שחיה עם בן זוגה בחמש השנים האחרונות והם אינם נשואים. לדבריה, "עם החוק החדש, שנינו יכולים להיכלא אם אחד מבני המשפחה יחליט להגיש תלונה במשטרה".

מחאה באינדונזיה נגד החוק החדש האוסר על יחסי מין מחוץ לנישואים (צילום: רויטרס)
מחאה באינדונזיה נגד החוק החדש האוסר על יחסי מין מחוץ לנישואים (צילום: רויטרס)

אג'נב שיתפה על התחושות והוסיפה כי "אני חושבת שחיים משותפים או קיום יחסי מין מחוץ לנישואים הם אינם פשע". ארגוני זכויות הצטרפו גם הם למחאה וכבר הצהירו כי כי "החוק החדש ישפיע באופן לא פרופורציונלי על נשים, להט"בים ומיעוטים אתניים". במקביל, שרת המשפטים האינדונזית הדגישה כי "הגיע הזמן שנקבל החלטה היסטורית בנוגע לתיקון חוק העונשין, ולהשאיר את החוק הפלילי שירשנו מהקולוניאליזם ההולנדי מאחורינו".

כמו כן, החוק החדש מכיל עשרות סעיפים נוספים הכוללים גם "חוסר מוסריות", "חילול השם" והגבלות נוספות על החופש הביטוי העוסקים בנושאים פוליטיים ודתיים לטענת המחוקקים, החוק הוא "אינטרס של הציבור". חוקרים אינדונזיים הביעו צער מהחוק החדש וסירבו לקבל את הטענה של חברי הפרלמנט האינדונזים. הם הסבירו שישנם מיליוני זוגות באינדונזיה ללא תעודת נישואין, ובקרוב, אותם זוגות יעברו באופן תיאורטי על החוק, מכיוון שהם חיים במשותף ללא תעודת נישואים".