אלפים חוגגים בכיכר המרכזית ג'מע אל פנה במרקש, בשירה ריקודים והדלת אבוקות, את הסנסציה הגדולה של נבחרת מרוקו שהעפילה לרבע גמר מונדיאל 2022, והפכה בכך לנבחרת הערבית הראשונה אי פעם שעושה זאת. 

הכיכר המרכזית במרקש (צילום: משה כהן)
הכיכר המרכזית במרקש (צילום: משה כהן)

מסך ענק הוצב בכיכר השוקקת שבעיר העתיקה במרקש ואלפים נהרו למקום כשעתיים לפני תחילת המשחק, על מנת לתפוס מקום טוב ולצפות במשחק ההיסטורי. גם הגגות והמרפסות בבניינים מרחוקים היו מלאים ורבים ניסו לצפות ממרחק במסך הענק. חלק גדול מהדוכנים בכיכר הססגונית נסגרו וקופלו לקראת פתיחת המשחק.

"העיקר שמרוקו תנצח", הסביר אחד מבעלי הדוכנים בעת שפירק אותו. בתי הקפה היו מלאים והוצבו בהם מסכים קטנים וכולם היו דרוכים לשריקת הפתיחה אבל היו גם חששות: "אני מקווה שניתן פייט ויהיה לנו כבוד," אמר עבדל שהגיע בלבוש מסורתי לעודד את נבחרתו.

עם פתיחת המשחק, רבים הניפו דגלונים, חלקם היו לבושים בבגדים של נבחרת מרוקו והיו נשים שלבשו שמלות של דגל מרוקו. בשירת ההמנון האלפים עמדו ושרו את ההמנון, ואז נשמעה שריקת הפתיחה, כאשר על כל מהלך הצופים הרבים שעמדו במשך כשלוש שעות על הרגליים הגיבו בהתלהבות. כאשר מרוקו החמיצה, הייתה תחושת אכזבה קשה וכאשר "אריות האטלס" עלו להתקפה וסיכלו את השער הספרדי הם זכו לעידוד גם ממרקש הרחוקה.

ככל שחלף הזמן החלו במרקש להאמין ולחלום על סנסציה. "זה ניצחון שעוד ננצח כאן", אמרה בביטחון אישה שהגיעה עם שני ילדים אשר לבשו חולצה של נבחרת מרוקו עם סמל הנבחרת. בדקות הסיום, המתח הלך וגבר והיתה תחושה שבפנדלים לא יעצרו את האריות מאטלס. כשמרוקו עלתה בבעיטות ההכרעה מ-11 מטרים ליתרון ראשון, היתה שמחה רבה אבל מתיחות לקראת המשך הדו קרב.

ואז, הגיע השוער של מרוקו שעצר שלושה פנדלים והפך לגיבור של כל המרוקאים באשר הם. גם החמצת הפנדל על ידי מרוקו גרמה לחשש אמנם, אבל כאשר השוער עצר פנדל נוסף - החלו חגיגות השמחה. לאחר בעיטת ההכרעה האחרונה, כשמרוקו הבקיעה מהנקודה הלבנה בפעם האחרונה והמכריעה, החלו אלפים לרקוד ולשיר, היו שהדליקו אבוקות. מסעדות ובתי קפה שקקו וכולם הרגישו שנעשתה היסטוריה.

"זה היום המאושר ביותר בחיים שלי", סיפר אחמד, שהגיע עם שני חברים, ועיניו לחות מדמעות התרגשות. לאחר סיום המשחק, כאשר ברקע צרחות שמחה וריקודים, נשמעה מוזיקה שרק הגבירה את ההילולה ונתנה אות לחגיגה הגדולה במרקש ובמרוקו, כזו שצפויה להימשך עוד שעות ארוכות. הצעירים נופפו בדגלונים ושרים וצעקו 'מרוקו מרוקו'. 

גם התיירים שהיו באזור והתמזל מזלם לחזות בחוויה הגדולה, לא נשארו אדישים והיו כאלה שקנו כובעים עם סמל נבחרת מרוקו וחולצות של הנבחרת.

בסופו של דבר, החגיגה הגדולה איחדה את כולם. "זו חוויה של פעם בחיים", סיפר תייר, שהיה עד לשמחה הענקית.