בית משפט באיראן גזר עונש מוות על חמישה אזרחים שהורשעו בהרג של רוחוללה אג'מיאן, קצין במיליציית הבאסיג', המזוהה עם משמרות המהפכה, במהלך ההפגנות והמהומות בחודש שעבר בעיר כרג', שמונה אזרחים נוספים נידונו לעונשי מאסר.

"הרגישו כאבי גוף והזיות": אלפי סטודנטים שארגנו מחאה בטהרן הורעלו
דיווח באיראן: משמרות המהפכה סגרו את היחידה שהרגה את מהסא אמיני

כמו כן, אתמול נמסר כי סטודנטים שארגנו מחאה בטהרן הורעלו - וחשו כאבי גוף וסבלו מהזיות. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הפרסית, כ־1,200 סטודנטים הורעלו לילה אחד בלבד לפני שהיו אמורים לקחת חלק במחאה המונית נגד המשטר. להפתעתם, הם גילו שהמרפאות בקמפוסים נסגרו ללא הודעה.

בינתיים נפגעה יוקרתן של איראן ותעשית הנשק שלה מכיוון בלתי צפוי, כאשר גורם בצבא אוקראינה טען כי הצבא הרוסי הפסיק להשתמש במל"טים איראניים לתקיפת מטרות בארצו. לדבריו, זה קרה "משום שמזג האוויר הקפוא אינו מאפשר להשתמש בהם, כי הם עשויים מפלסטיק".

לטענת גורמים ביטחוניים בקייב, המל"טים האיראניים נבנים על פי מידע והדרכה מישראל. לעומת זאת, אוקראינה ממשיכה להפעיל בהצלחה כטב"מים מתוצרתה נגד הצבא הרוסי. ברוסיה דווח אתמול על שתי תקיפות כטב"מים נוספות בקרבת הגבול האוקראיני, יום אחרי פיצוצים בבסיסי חיל אוויר בעומק המדינה. תקיפה אחת הייתה בשדה תעופה צבאי בעיר קורסק, שרחוקה כ־100 ק"מ מגבול אוקראינה. בנוסף דיווחה התקשורת העצמאית ברוסיה כי מפעל תעשייתי במרחק 80 ק"מ מהגבול הותקף על ידי כטב"מים. ההערכה היא שכלי הטיס החטיאו את מטרת התקיפה – מחסן דלק שהיה באתר.

במהלך הלילה שעבר היו שני פיצוצים בשני בסיסים שונים ברוסיה באנגלס ודנילבו, המרוחקים כ־600 קילומטרים מהגבול בין שתי המדינות. בשני הבסיסים נמצאים מפציצים מסוגים שונים, כולל מפציצים טקטיים שיכולים לשאת חימוש גרעיני. גורם אוקראיני רשמי מסר ל"ניו יורק טיימס" כי ארצו אכן תקפה את שני בסיסי הצבא הרוסיים באמצעות כטב"מים ששוגרו משטחה. משרד ההגנה הרוסי מסר כי שלושה חיילים נהרגו כתוצאה מהמתקפה.

אחרי הפיצוצים נשמעו אזעקות ברחבי אוקראינה, לאחר שהצבא הרוסי פתח במתקפת טילים נרחבת. נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי דיווח כי לפחות ארבעה בני אדם נהרגו. כמו בתקיפות קודמות, שנועדו לפגוע בתשתיות אזרחיות של אוקראינה, גם הפעם נגרמו הפסקות חשמל משמעותיות.

בשבוע שעבר הכריזה אוקראינה על העלאת כוננות בשגרירויות שלה ברחבי העולם, אחרי שאיש אבטחה בשגרירות במדריד נפצע קל כשפתח מעטפת נפץ. במהלך סוף השבוע דווח כי מספר נציגויות אוקראינה בעולם קיבלו חבילות בנוסח המאפיה, עם חלקי גוויות של בעלי חיים. מדובר, בין היתר, בשגרירויות ברומניה ובדנמרק שקיבלו "חבילות מדממות". ממשרד החוץ האוקראיני נמסר: "הם לא יצליחו להבעית אותנו".