המפלגה הדמוקרטית זכתה הלילה (בין שלישי לרביעי) במושב נוסף בסנאט האמריקאי לאחר שנערך הסבב השני בבחירות במדינת ג׳ורג׳יה, בבחירות אמצע הקדנציה של ארה"ב, ובסיומו ניצח הסנאטור הדמוקרטי המכהן רפאל וורנוק את המועמד הרפובליקני הרשל ווקר. בעקבות כך, תהנה המפלגה הדמוקרטית מרוב של 51 מושבים, והנשיא המכהן, ג'ו ביידן, יכול לרשום לעצמו הישג נוסף.

ניצחונו של וורנוק היה אות הסיום של בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב, וגם סימן את האכזבה של המפלגה הרפובליקנית. לא רק שאינה זכתה ל"גל האדום" שלה ציפתה כל כך בבית הנבחרים, אלא אף איבדה מושב בסנאט לטובת המפלגה הדמוקרטית. כמעט שני מיליון אמריקאים הצביעו רק בסיבוב המוקדם, כאשר עשרות קלפיות דיווחו על תורים ארוכים. הרפובליקנים ידועים ככאלה שמחכים ליום הבחירות עצמו על מנת להצביע, אך כנראה שהפעם וויתרו על כך.

נשיא ארה''ב ביידן בעצרת בחירות לסנאט במרילנד (צילום: רויטרס)
נשיא ארה''ב ביידן בעצרת בחירות לסנאט במרילנד (צילום: רויטרס)

עם בחירתו המחודשת של וורנוק, לראשונה מאז 1934, מפלגת השלטון הצליחה לשמור על כל מושב מכהן בסנאט. ניצחונו של וורנוק גם הפך אותו לדמוקרטי הסנאט הראשון מהדרום, שזוכה בבחירות החוזרות מאז מרי לנדרו, שעשתה זאת בלואיזיאנה בשנת 2008. התוצאה הסופית היא מכה נוספת עבור הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שתמך בווקר, וכעת שורת הסנאטורים שבהם תמך והפסידו, מתארכת. 

לאחר התוצאות המזהירות עבור המפלגה הדמוקרטית, גורמים במפלגה אמרו כי "תבוסתו של ווקר היא סימן לכך שהאמריקאים דוחים את הטראמפיזם, בזמן שהנשיא לשעבר רוצה לרוץ שוב לנשיאות". הדרך לניצחון דמוקרטי עבר דרך השינוי שעבר על פרברי העיר הגדולה במדינה, אטלנטה בעשור האחרון. בבחירות לנשיאות 2012, מיט רומני זכה ב-56% מהקולות במחוז קוב, וב-54% במחוז גווינט. הלילה, וורנוק עמד על יותר מ-60% בשני המחוזות.