למעלה משנה לאחר ששוחרר ממאסר: תביעה חדשה, הוגשה בתחילת השבוע נגד הקומיקאי ביל קוסבי. התובעות הן חמש נשים, לילי ברנרד, עדן טירל, ג'ול גיטנס, ג'ניפר תומפסון וסינדרה לאד, אשר טענו כי הותקפו מינית על ידי קוסבי, לאחר שפגשו בו על הסט. הן ציינו כי האירועים המדוברים התרחשו החל מסוף שנות ה-60 ועד שנות ה-90, לאחר שפגשו בקוסבי על סט הצילומים, או באירועים אחרים. הן כינו את רשת NBCUniversal כשותפה להתעללות שחוו. 

ביל קוסבי הורשע בתקיפה מינית של נערה ב-1975
דרמה בארה"ב: ביל קוסבי זוכה מעבירת המין בה הורשע ושוחרר מהכלא
ביל קוסבי על ספסל הנאשמים: "טען כי יחסי המין היו בהסכמה"

המהלך המשפטי התאפשר במסגרת חלון הזמן שנפתח בניו יורק, ומאפשר למבוגרים להגיש תביעה בגין התעללות מינית. "היה ידוע שביל קוסבי נהג לקחת באופן קבוע נשים צעירות לחדר ההלבשה שלו", הסביר פרקליטן עורך הדין ג'ורדן רסטקי, "היו מקרים בהם הצוות על ראה את האירועים המדוברים, ואף עודדו את הנשים להגיש את התביעה". הוא הדגיש: "העובדה שהוא עשה זאת לא היתה סוד - זה פשוט היה מקובל".

כאמור, בתביעה נטען כי NBC, אולפני קאופמן אסטוריה, וחברת Carsey-Werner Television, "איפשרו לתקיפות המיניות הללו להתרחש, בכך שלא בדקו את כוחו ונטיותיו של קוסבי, ולא הצליחו להגן על הנשים ממצב בו שהו עימו לבד בחדר - זאת מפני שהרוויחו מעצם עבודתו". עוד עולה מהמסמכים, כי לפחות בחלק מהמקרים, הוא סימם את האישה שנפגעה באמצעות משקאות או כדורים שסיפק להן.

אנדרו וויאט, הדובר של קוסבי, מסר בתגובה: "המאשימות העלו זאת מחדש כדי להגיש תביעה אזרחית קלת דעת". הוא המשיך וטען כי "הדבר לא קשור לצדק עבור נשים שנפלו לכאורה קורבן לתקיפה מינית, אלא מדובר בעניין של כסף בלבד".
מרשת NBC, ששידרה את תוכניתו של קוסבי, נמסר כי "החברה לא תגיב על סוגיות משפטיות"
קאופמן אסטוריה וקרסי-ורנר סירבו להגיב.