מלחמת רוסיה-אוקראינהבעוד שההתקפות הרוסיות על הערים האוקראיניות נמשך, הבוקר (רביעי) דווח ברשת "אל-ערביה" כי איראן סיפקה לרוסיה 2,400 כטב"מים מתוצרת הרפובליקה האסלאמית, וכעת המלאי בידי הצבא הרוסי "כמעט התרוקן". עוד נמסר כי איראן העבירה את הטכנולוגיה שבידיה לרוסיה. המל"טים האיראנים שימשו את הצבא הרוסי לבצע תקיפות רחבות בקייב ובזפוריז'יה

בתוך כך, מיכאיל פודוליאק, יועצו של הנשיא האוקראיני, מסר כי איראן טרם העבירה טילים בליסטיים לרשותה של רוסיה, ולא תעשה זאת כתוצאה מלחץ דיפלומטי וההפגנות הרבות בתוך הרפובליקה האסלאמית. פודוליאק הוסיף כי "הכוחות הרוסים מיצו גם את טילי השיוט שהיה להם במלאי, ויספיקו לעוד שניים או שלושה גלי תקיפה בלבד".

מל''ט איראני שהופל באוקראינה (צילום: Press service of the Ukrainian Armed Forces/Handout via REUTERS)
מל''ט איראני שהופל באוקראינה (צילום: Press service of the Ukrainian Armed Forces/Handout via REUTERS)

כמו כן, האו"ם הזהיר כי הצבא הרוסי ימשיך לבצע מתקפות על מתקני אנרגיה אוקראינים, וכי המתקפות הסלימו בימין האחרונים, לאחר מתקפת הטילים הרחבה שביצעה רוסיה, שהביאה למותם של תשעה אזרחים. משרד ההגנה הרוסי מסר כי "כתוצאה מהתקיפה המאסיבית על מטרות אוקראיניות, הופסק ייצור ותיקון של אמצעי לחימה במפעלי התעשייה הביטחונית במדינה".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הודיע כי חייליו "קרובים לקווי החזית במזרח אוקראינה". בפנייה לחיילים אמר כי "הזירה בדונבאס היא זירת הלחימה הקשה ביותר". הנשיא האוקראיני פרסם סרטון מארמון הנשיאות ומאוחריו כרזה ענקית ועליה שמה של העיר "סלאביאנסק". גורמים רשמיים בארמון הנשיאות גם הדגישו כי נערכים קרבות עזים סביב העיר באחמוט, כאשר הכוחות הרוסים מבקשים לכבוש אותה על מנת לקבל דריסת רגל משמעותית יותר בחבל דונבאס, לעומת הכשלים של הצבא באזורים אחרים.

וולודימיר זלנסקי (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)
וולודימיר זלנסקי (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)

אמש, דווח באתר "ביזנס אינסיידר" האמריקאי כי "רוסיה הפסיקה זמנית את השימוש בכטב"מים מתוצרת איראן". על פי הדיווח, רוסיה הפסיקה את השימוש מכיוון שכלי הטייס הבלתי מאויישים מתוצרת הרפובליקה האסלאמית אינם יכולים לעמוד בקור החורפי באזור.

על פי הדיווח, גורמים אוקראינים מסרו כי רוסיה לא השתמשה בכלי טיס בלתי מאוישים מתוצרת איראן מה-17 בנובמבר, היום הראשון בו החל לרדת שלג באוקראינה, כאשר מזג האוויר ירד אל מתחת לאפס מעלות. יבגני סילקין, דובר המטה המשותף של הכוחות האוקראינים הודיע כי "חומרי הפלסטיק וחומרים נוספים אינם עמידים בכפור האוקראיני".